måndag 7 maj 2012

Lite förändring så här i vårens tider :)

När vårens härliga ljus och värme kommer.... ja då är jag inte mkt inne i huset :)

Först av allt så har vi växthuset som skall passas, det får inte bli för varmt och inte för kallt. Vi har ju ett inner växthus som skall med värmefläkt göra att det blir varmare och aldrig bli kallt under vintern. Det har vi eller rättare sagt jag klarat :)

Men när det nu blir så varmt när solen ligger på växthuset så blir det jätte hett där inne, så då måste jag ut, dra ur sladden i fläkten, vädra växthuset och ställa skjutdörrarna på glänt.
Sedan när kvällen kommer så är det i med sladden i fläkten och ner med innerväxthusets lilla dörr som jag drar ner med dragkedja och igen med skjutdörrarna.

Så det är ett förfärligt passande när det ena dagen är kallt som sjutton och andra dagen varmt!!

Här ser man innerväxthuset i vårt växthus som jag luftar och öppnar samt stänger varje dag, 
för att inte växterna skall frysa sönder.

Några pallkragar som väntar på att fyllas med diverse grönsaker :)
Den dubbla pallkragen skall jag ha potatisodling i har jag tänkt mig!

Kantnepetan som jag kallar för Kattmynta för att katterna våra älskar denna växt att tugga på.

Min man och jag var på Nordiska Trädgårdmässan i Älvsjö i april i år :)
Jag har ju gått på detta och skall se om det fungerar eller ej....
Dessa knölar 3st är Blommande Ormbunkar!
Ja, jag vet, det låt inte klokt, men väl värt och testa!
Har hört mycket om dessa, både att det fungerar och att det är luren drejeri.

Så dessa har nu åkt ner i jorden Blommande Ormbunkarna :)
Man kan se att det växer lite grönt längst ut mot höger mot spaden, de andra *fingrarna* är ju rötter.
Skall bli mkt intressant att följa vad detta leder till och om det blir något att se på :)



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar