tisdag 15 maj 2012

En dag som denna....


En dag som denna.....

I några dagar så har mitt uttal blivit försämrat igen= för mycket stress och för mycket att göra, så väl praktiskt som i huvudet med idéer och tankar.

Jag har märkt detta successivt att jag blandar orden i min mun och säger galna saker som stekta makaroner... ja jag kastar om orden i huvudet och säger totalt fel, att jag nu inte längre kan blunda för detta.
Nu börjar det bli så pinsamt att jag börjar akta mig för att säga något överhuvudtaget. Hjärnan kokar som jag brukar säga.

Det ända som gäller då att ta det lugnt för att hjärnan skall kylas ner. Men det är lättare att säga när det händer som mycket kring en.

På några dagar så har jag tagit ca 297 bilder med min kamera och detta för att jag älskar att fotografera. Men sedan kommer det jobbiga att föra över bilderna från kameran till datorn och därefter minska ner bilderna till mindre format så jag kan sätta ut dessa på FB och här på min blogg :)

Så nu idag har jag gjort klart förminskningen på ca 297 bilder efter några dagars arbete. Dt tar längre tid efter fotograferande än att ta bilderna.

Nu vill jag njuta, sova och ta det lugnt så allt blir till det bättre.

En Alp aklej blomma :)



Glitter Graphics

5 kommentarer:

  1. Men OJ vad du är duktigt! 297 bilder! Och sparat alla?
    Själv brukar jag välja och vraka. Har du plats för alla bilder? Själv funderar jag på att skaffa en extern hårddisk.
    Njut nu och vila ordentligt och var RÄDD om dig <3
    Tack för att jag har dig i mitt liv <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Carina :)
      Märkte nu först att man kunde svara på inläggen!!
      Jag har en extern hårddisk för att bevara mina bilder, så när jag för över från kameran till datorn så för jag också över till den externa hårddisken för annars vet jag inte vad jag har sparat eller inte :)

      Nja, inte alla bilder som jag sparar och minskar ner från det jag har tagit, men gör jag inte det på en gång, så blir bilderna liggandes där till ingen nytta och jag vill ju använda bilderna :) i olika avseende.

      Tack Carina för att jag får vara en del i ditt liv och jag är så tacksam för att Du finns <3

      Radera
  2. Vilken fin blogg du har!
    Hoppas det är ok om jag tittar in ibland och kommenterar.
    Jag har också problem med daglig värk och begränsningar i livet och får lindring av positivt tänkande.
    Titta gärna in hos mig på min blogg:
    http://livetsguldkorn.blogspot.se/ Kanske kan vi utbyta ideèr eller bara läsa och kommentera på bloggarna.
    Tack för titten :-D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen Ann-Louise här hos mig!!
      Det vore roligt att utbyta idéer eller som Du säger läsa och/ eller kommentera varandras bloggar :)

      Var in en snabbis till Dig på din blogg :) Trevlig blogg<3
      Undrar bara vem Du är, av ren nyfikenhet.

      Kram min vän :)

      Radera
    2. Ja, vad glad jag blir av ditt svar. Jag har varit lite försiktig med min profil nu i början. ;-)
      Jag är 56 år har hemmavarande tonårsdöttrar och make, och som du säkert förstått två hundar. Ett litet växthus på tomten som vi snart fyller med godsaker, finns oxå. Daglig värk präglar dagarna , så jag har bestämt mig för att bara fokusera på det positiva för att orka med.
      Du är så välkommen till min blogg och att kommentera, tack för dina vänliga ord.
      Ha det gott, Kram <3

      Radera