måndag 7 maj 2012

Lite ändring här och där, NJUTER!!!

När man sitter och njuter som jag gör ute i vår trädgård när solen lyser... Ja då kommer många idéer upp om hur jag vill ändra här och där, eller så kommer något nytt upp och då vill jag fixa med något annat eller vice versa ;)
Detta är augusti 2011 då vi hade nyss grävt bort vår underbara damm som vi hade haft där i sandgropen.
Vi hade också satt 2st Pioner längst fram för andra året i rad då 2010 så dog Pionerna för mig så jag försökte på nytt på nya ställen 2011.
Man ser här också tvättsnurran längst till höger på bild, som är borttagen i år därifrån.
Förra året så la min man plattor över gropen. Vi hade så kallad en fyrkant där vi hade stolar och cafébord för att fika.
Jag letade förra året och året där före efter en pergola eller paviljong för att kunna ha i vår trädgård.
Jag vill ju så gärna ha flera rum i vår trädgård :)

Så när vi hade varit på Trädgårdsmässan i april i år så blev vi med Paviljong :)
Kärlek!!!
När paviljongen åkt upp över vår fyrkant där vi morgonfikade oftast, 
så upptäckte jag att vår *gamla* stenparti ligger bakom Paviljongen och blev så skymd och hamnade i skuggan.

Jag blev inte nöjd!

Så jag började flytta först busken Brokspirea Shirobana som ligger till höger på bilden och höger om paviljongen.

Här är den flyttade Brokspirean och vi får se hur det går nu med blomning och bladen efter den vårliga flytten ;)

Här ser man ett igenvuxet stenparti som har legat här i många år!
Men som har hamnat i skuggan alldeles för mkt!!!

Så blev det operation flytt och ny tilltänkt stenparti :)
Måste ju se hur man skall ha det innan man kör igång liksom ;)

Så blev det kalt och tomt där det gamla stenpartiet stått!
Så voila!! Det nya stenpartiet klart och fint med nya fina växter :)

Så här njuter jag tillfullo!!!
Nya stenpartiet på plats!
Här är det bannlyst med telefon och mobiler.

Här stillar jag mig, lyssnar på fåglarna när dom kvittrar och njuter av solen!!!




Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar