onsdag 9 maj 2012

Frosten tog...

Så kom frosten här om natten och tog en bit av kakan så att säga.......

Magnoliaknoppen den 2 maj 2012
Magnolia knoppens ner vissnade kronblad så bleka.
Det var -4 grader på morgonen den 7 maj.

Fina lobelian hade jag förstås glömt tagit in, så jag gör ett tappert försök att rädda denna, men jag vet inte om det går.

Så går det när det blir varma dagar och sköna kvällar och jag glömmer...
sedan på natten kommer kylgraderna och frosten står vid dörren och knackar på!

Jag blir så ledsen när vackra fina blommor tar stryk av frosten av sådana köldknäppar.





Glitter Graphics

1 kommentar:

  1. Va tråkigt - hoppas du kan rädda något. Man tror ju att frostnätterna ska vara över men icke. Vi hade frostnatt igår men jag har inte så mycket planterat än och de 2 krukor jag hade var ju lätt att ta in.

    SvaraRadera