torsdag 10 maj 2012

Ibland blir det tuffa dagar...

Ibland blir det tuffa dagar....

som när man har varit för energisk och vill så mycket i trädgården, då blir det pillerburken att ta till samt att jag blir så sjukligt trött, att jag skulle kunna sova i all oändlighet.

Men för mig är det värt detta när jag får så ont och blir så trött, för njutningen av att hålla på i trädgården för stunden är så roligt och jag vill ju ha någon livskvalité.

Sedan finns det tuffare dagar, där jag inte har osamkat att det blir tuffare dagar.....
och det beror på FK och AF!!!
Ringde idag till A-kassan om hur det blir när jag blir Utförsäkrad den 24 maj 2012.
Kvinnan i den andra sidan luren pratade om att skulle jag gå på något program så får jag Aktivitetsstöd som ersättning och då skulle hon ha in Intyg om att jag är Utförsäkrad från FK samt att AF skall skriva och aktivera mig från sin sida.

Jag som inte har koll på allt, men som vill reda ut och vill ha papper i ordning samt att det skall vara inne i god tid, frågade då kvinnan.....
Men mina dagar på FK är ju slut ( tänkte på att Aktivitetsstödet ges ut av FK). Kvinnan suckade lätt och tyckte jag nog var väldigt trög i huvudet som inte fattade.....

Men hur skall man kunna fatta hennes språk!!! Kom igen i sjukvården så skulle jag kunna snacka sjukvårdsspråk till henne och hon hade inte fatta något, men så gör man inte mot patienter, men tydligt mot kunder som betalar in sin fackavgift samt till A-kassan.

Nåväl, efter att kvinnan suckat klart så berättar hon för mig.....
Att sjukpenning och aktivitetsstöd har inget med varandra att göra, utom att båda kommer från FK. Aktivitetsstödet betalas ut av FK, räknas ut hur mycket jag skall få per dag av A-kassan.

Går jag INTE på något program så får jag 7 karensdagar utan pengar och får då betalt av A-kassan.

Det klart som korvspa att jag vill veta hur mycket pengar jag får eller inte får till slutet av månaden!!!!!
FK och AF tycker att jag skall inte oroa mig, men det är lätt för dom att säga som inte sitter med en sviktande inkomst, utan dom har ju en stadigvarande inkomst till ökning!!!

Det är en helt klart tuffare dag en dag som denna och det skapar kaos och stress hos mig när jag måste ringa och fixa, fråga och förklara samt skicka information via mail till det berörda!!!

Så nu är det dags att få tillbaka lugnet och stillheten inom mig.........
Känner mig ledsen och tung till sinnet en dag som denna.....





Glitter Graphics

1 kommentar:

  1. Hej....

    Då förstår jag lite bättre varför jag ej fått tag på dig per telefon...

    För jäkligt och förstår hur tugnt det måste vara...tänker på dig och vi höres framöver...

    SvaraRadera