onsdag 9 maj 2012

Första ggn att odla potatis

Japp, det är första ggn jag odlar potatis!

Ja, jag har varit med och plocka potatis som barn hos min gammel mormor då det var stora land och långa rader med potatis som var kupade.

Nu så har jag börjat med att för odla potatis genom att lägga potatisen på planteringsjord i en hink i växthuset.
efter några dagar så skvätte jag på lite vatten också, men inte mkt utan endast så det håller fuktigheten för groning.
Detta är den ena sorten av potatis.
Här är den andra sorten.

När det är tillräckligt varmt ute och även på kvällar och nätter,
så skall jag sätta ut mina potatisar.
Läste någonstans att potatisen vill inte ha kallare än 5 grader plus, vilket är inkluderat även nattetid.

Så här står pallkragen och väntar på potatisarna :)





Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar