måndag 14 maj 2012

Så i Fredags....



Så på fredags morgonen så var det som vanligt, dödstrött så jag knappt hittade väckarklockans avstängningsknappen. 
Upp och igång.
När jag sedan hade kommit hem så strosade jag på tomten och njöt, 
därefter satte jag mig i en stol och 
visp så hade jag fått kramp igen under behåbandet under vänster bröst.

Kramp och huggsmärtan för varje andetag gjorde så himla ont, att jag hade svårt att djupandas.

Det blev att fokusera på att slappna av och 
försöka få stopp på krampen så att jag kunde andas som vanligt igen. 
Sådan kramp och huggsmärtor har jag haft förut, 
dock har det då bara varit en kortare stund upp till max 30minuter.

Hjärtat är ju grundkontrollerat sedan tidigare.

Så jag gick in, satte mig i soffan för att sitta och vila, 
men ont gjorde detta och jag tog 2 Alvedon och 1 Naproxen, 
men inte hjälpte detta heller, inte ett dugg.

Så jag gick tillbaka till soffan och försökte vila och 
slappna av så mycket det gick, 
men för varje andetag jag tog så fick jag ta ytliga andetag 
för så fort jag tog djupa andetag så kom huggsmärtan och krampen tillbaka 
och gav mig så obehagliga smärtor.

Det tog 4 timmar innan hugg och krampsmärtorna släppte 
och därefter var jag så slut att jag gick till sängen 
och somnade och sov i 2 timmar.

Efteråt så var det en känsla av irritation i muskeln 
eller i hinnorna där omkring samt ett tryck över som diffust på vänster sida.

Jag trodde att jag inte skulle kunna sova på kvällen 
då jag hade blivit väckt kl.17 och sovit 2 timmar, 
men när vi la oss till kvällen kl.21 så somnade jag 
och sov djupt och totalt utslagen.

Sedan när lördagen kom så var det fortfarande 
en aningen tryckkänsla på vänster sida, 
men så klart mycket bättre att jag kände mig fullt  tillbaka 
i mitt rätta jag, men inte så glatt att jag tjoade omkring 
utan var lite mera stillsam.
Men jag kunde röra mig och hade inga problem med aktiviteter, 
 men njöt mera av stillsamheten och lugnet.

Fredagseftermiddag så ringde handläggaren på FK och 
 önskade mig lycka till 
samt tala om att jag skulle få Aktivitetsstöd 
samt att hon hade skickat nytt intyg som jag skall skicka vidare till A-kassan. 
Sedan senare på kvällen så hade jag fått email av min handläggare på AF 
där han berättade mer ordagrant om hur jag skulle få ersättning 
och att vi behövde nog träffas denna vecka.

Varför skall jag behöva höja tonen eller bli mera bestämd innan detta sker och jag får en förklaring.

Och till råga på allt så fick jag som brev på posten 
detta med kramp och huggsmärtorna, 
vilket blev ett nedslag för mig 
samt att min familj blir indirekt drabbade 
då jag blev sängläge samt loj hela fredagen och 
halva lördagen innan allt var tillbaka som *vanligt*.
Ja, dessa *bröstsmärtor* var nog stressutlösta genom detta med ersättning, trötthet, kanske Fibromyalgin som slog ut mig i musklerna i detta, eller ångest....
Så nu tar jag det lugnt och bestämt mig för att vila och göra allt i min takt, utom att jag vill veta om denna vecka slutet av maj skall utbetalas till mig i majmånad eller i junimånad, eftersom jag då vet var jag har att rätta mig efter. Bara jag får klarhet och vetskap så blir allt så mycket lättare.



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar