onsdag 9 maj 2012

Bara att göra om....

Jag sådde i början på mars då det var varmt, Gurkor :)
Det tog sig bra inomhus och växte och stod i!

Det till och med blommande..... Gurkplantorna och då är det på väg att bilda själva gurkan!
Här är det den 8mars och jag blir tvungen att stötta upp gurkrankorna med avskurna petflaskor som stöd.
Här har inte gurkan börjat att blomma.

Sedan började Gurkan att blomma, som jag dessvärre inte har någon bild på.
Efter ett tag fortfarande inomhus så började gurkplantan att vissna ner trots ihärdig kollande av gurkväxten och vattning till den.

Därefter fick Gurkplantan flytta ut i växthuset.

7 maj 2012 så hade jag inte längre någon gurkplanta längre.
4st gurkplantor som hade växt inomhus och fbörjat blomma till och med, 
vände till att vissna ner.

Vid närmare titt....
Så tror jag nog att Gurkplantan hade fått spinn på sig. Du ser det som ser ut som spindelnät kring och runt själva plantan.

Så så kan det gå ibland,
när man tror att det är solklart att snart blir det Gurkor och 
vips så vissnar den ner.

Jag har nu beställt nya frön så jag kan så nya Gurkplantor.

Så är livet med odling, men ojj så roligt det ändå är :)


Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar