onsdag 9 maj 2012

Odling på tillväxt och ny....

Ja, så nu är odling på tillväxt här i Växthuset och ny såodling är också igång till viss del.

Jag försökte odla fram från frö Lavendel, Löjnantshjärta, Körsbärsplommon och en del andra sorter, men det gick inte alls något bra. Antingen så blev det super tunna blad som kom upp från fröna så när jag skulle försöka plantera om dessa, så gick det helt enkelt inte för det var så tunna och sköra.
Eller så kom det ingen grönt skott upp från fröna, även fast jag hade gjort enligt konsten alla regler.

Majs och Melon har jag tidigare år lyckats med, men i år har jag för 3:e ggn odlat om på nytt.
Det är för att när man sår från frö Melon, Majs så växer de så fort från frö, men när man skall plantera om dessa till större krukor så vissnar dom ner.

Jag vet att man skall successivt gå steg för steg i storlek på kruka, men det hjälpte inte denna gången. Förra året gick det hur bra som helst.
Så nu hoppas jag att det blir bra denna gången!

Hoppas innerligt att allt tar sig nu :)
Så idag har jag sått nytt Majs, Melon och sedan skall det bli Gurka också när jag får hem detta.




Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar