fredag 8 oktober 2010

Vi kvinnor? Fibromyalgi??

Jag tittade på vad VI kvinnor utsätter oss för!!!
Nu skall det sägas att det finns verkliga män som hjälper till väldigt mkt och så finns det som som inte gör det!
Sedan har vi oss kvinnor, som gärna vill göra allt själv för att ha kontrollen och släpper ogärna in mannen in i vårt arbete, för vi kan själva! Eller så har vi en karl som inte är villig att hjälpa till!

Som dom flesta av oss som har Fibromyalgi har nog varit en duktig flicka som gärna hjälper allt och alla på dom 24timmarna vi har och vi lyckas nog att få till 48timmar av 24timmar tror jag!
Jag är en sådan som gör mycket mer än vad man borde klara av och lite till............... vara "Systerduktig" i alla lägen och då inte för att få beröm utan det sitter liksom i ryggmärgen och går på som ett tåg bara, ingen frågar, ingen stannar tåget och ingen trycker på NÖDBROMSEN heller, så då rullar tåget på i all oändlighet till rälsen går sönder och då tar det tid att bygga nya räls till tåget och då fungerar ingenting alls överhuvudtaget!!!

Som bilden i den förra inlägget så vill Vi kvinnor så gärna och ofta kunna mycket och vara på flera olika ställen samtidigt, handla, träna, umgås med folk, umgås med familjen, festa/party, fixa i trädgården, jobba så att det ryker ur öronen-Arbetsnarkoman, hushållsarbetet i hemmet, samtidigt så skall vi vara snygga och vältränade och se ut som om vi har ALL TID i världen och att vi aldrig stressar!!!
















Så inte är det konstigt att man får Fibromyalgi när man tänker efter vad man gjort innan i sitt tidigare liv :(

Även om jag saknar mitt tidigare liv och min tidigare personlighet, men det hade aldrig gått att fortsätta så som jag gjorde!!

Som doktorn sa första gången jag sökte för detta år 2008.......
Hade du inte fått Fibromyalgi så hade du fått hjärtinfarkt, ett sätt för kroppen att säga ifrån!!

Hade jag fått hjärtinfarkt så hade folk förstått mig bättre än nu!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att vi tänker fel när vi tänker att markservicen hemma är "vårt" arbete, och när vi säger att män "hjälper till". Det är väl männens hem och ansvar lika mycket?! Han hjälper till med att ta upp sin egen smuts!? Jag brukar kalla det för "vård av frisk man i hemmet"!

    SvaraRadera
  2. Åh gud vilka roliga bilder... men det är precis så som du beskriver det! Man drar i nödbromsen för sent. Ja hade det synts utan på en så hade folk nog haft en annan förståelse för ens sjukdom. Du får ha det så gott i helgen! Kramar från Crea

    SvaraRadera
  3. hmmmm där känner faktiskt inte jag igen mej...
    Jag har aldrig stressat så... men det är klart jag jobbade heltid & hade två mindre barn hemma. maken däremot är en klippa & det har han alltid varit :-)

    jag gillar bäst bilden a clean home is a sign of a broken computer

    kram

    SvaraRadera