lördag 16 oktober 2010

Lördag morgon/fm

Ja så var det Lördagmorgon/förmiddag och när jag gick upp kl.6.30 så var det -5 grader ute, superkallt!!!!

Jag har huvudvärk idag och somnade om efter 7.30 och vaknade 9.00 i soffan med hundarna, jag hade bara tagit en yoghurt då och brasa sprakade så skönt!

Nyss åt jag frukost med barnen och maken är ute på älgjakt och fryser.
Dottern och hennes sambo kommer snart hem på besök till oss vilket blir trevligt!

Igår blev en jobbig dag då jag först pratade med läkaren och sedan ringde till handläggaren där jag talade in ett meddelande och därefter all den väntan på att handläggaren skulle höra av sig.

Hon hörde av sig ca 11-12 tiden och ville få mig att ringa personalchefen för att fixa ihop det hela!!!!!!! Jag upplyste henne om mitt läge innan hon kom på denna dumma fråga och jag sa till henne att det orkar inte jag, så hon lovade då att ringa till personalchefen och vem som skulle ringa mig vet jag inte, så jag gick och väntade och väntade med spänning om när och vem som skulle ringa.

När klockan blev kl.15 så ringde min läkare och jag skall få komma till henne på tisdag på morgonen igen för att se hur det blir. Därefter ringde en kurator om ett annat ärende och till slut så fick jag ringa och försöka nå min handläggare på Försäkringskassan för att tala om att ingen hade ringt mig och jag vet inte vem som skulle nå mig tillbaka för detta med arbetsträningen, SÅ KLART så pratade jag med en telefonsvarare så har jag gjort vad jag har kunnat.

För jag fick just reda på detta att om man inte hör av sig och kontaktar Försäkringskassan så kan man bli utan pengar och därför måste man hela tiden hålla sig i kontakt med dom.

På måndag jobar jag inte i allafall så får vi se sedan hur det blir under veckan, men nu skall jag ut och njuta i solen även fast det är kallt!!!

KRAM till mina GOA VÄNNER och Trevligt Helg!!!

4 kommentarer:

  1. Va trist att det ska vara krångel jämt.

    Hoppas du får en mysig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. ja, man ska vara stark och ha massor av ork om man ska klara av att vara sjuk!! Hoppas det ordnar sig,vännen! Vila så mycket du kan i helgen! Stor styrkekram!

    SvaraRadera
  3. Passa på och njut av helgen och det fina vädret! Kram från mej till dej!

    SvaraRadera
  4. herregud vilken röra...

    *stor kram till dej*

    Njut av lördagen :-)
    Kram

    SvaraRadera