onsdag 6 oktober 2010

Igår

När man har ont 24 timmar om dygnet och det gör att man har svårt att stå stilla eller svårt att gå och samtidigt så värker armen eller handen, då är det svårt att hålla fokus på annat.

Det går åt så mkt energi till detta att överleva dagen på den energi som finns i kroppen och den går ju åt till att hålla sig ovanför vattenytan genom att kunna se andra saker eller kunna göra något som roar en lite för en stund.

För att lura sig själv lite och samtidigt skapa ett välbefinnande för sig själv så vill jag ha kläder som jag känner mig fin i  samt sminka mig och fixa håret för att kunna må lite bättre, trots att det värker och minnet sviker...................

Men man möter så mkt oförstående eller som tror sig vilja veta och när man börjar så suckar dom eller är totalt ointresserad, så nu för tiden så ljuger jag och säger att det är som förut så är det slutpratat om detta.

Jag vill göra glada inlägg här på bloggen för att må bättre själv eftersom jag har e annan blogg där jag tömmer min ilska och frustration, men jag trvis bättre med denna blogg faktiskt :))

Innerst inne så sitter jag gråtande och skakande som ett asplöv på en stol många gånger i mitt inre men visar det inte för någon för jag orkar inte med någon karusell.

Får höra av kurator, psykiatriker att jag måste lära mig och ta hand om mig en bit i taget, bara en liten sak!!!

Lite svårt när Försäkringskassan tickar på i nacken och vill att jag skall prestera för annars hamnar jag i Arbetsförmedlingens karusell, det blir en enorm  press på mig vilket leder naturligtvis att jag mår ännu sämre.

Nog om detta......................

Jag vill Skänka En BRA dag till min kära bloggvänner!!
Ni betyder så oerhört mkt för mig, Ni som förstår det som "skrivs" mellan raderna ;)


Hoppas Er frukost blev Bra och att Ni nu startar Er dag så bra det nu kan gå, för det skall jag göra!!!

2 kommentarer:

  1. hmmm... jag sminkar mej oxå och fixar till mej varje dag för att jag inte ska tycka så illa om min egen spegelbild & för familjens skull.. blir ju väldigt jobbigt för dem att se ett lik hela dagarna..

    ja det är ingen lätt sits man hamnat i & denna regeringen gör ju inte livet lättare :-(

    ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Det du skrivit i inlägget ovan skulle lika gärna jag har kunna skriva, vi är nog mer lika varandra än vi tror, vi fibrisar... När jag fick min diagnos, 2001, så skulle man ju lära sig acceptera det här. Men jag har kommit fram till att jag ALDRIG kommer acceptera att jag blivit sjuk, ALDRIG!
    Hoppas du får en fin dag vännen! KRAM! ♥

    SvaraRadera