torsdag 19 juli 2012


Så kom även den dagen då vi skulle åka iväg till Paris, för andra gången. Förra året också vi också, fast då var det hundutställning som gällde till större delen :)

En del av mig är nog Fransk, jag gillar språket, jag gillar atmosfären. Jag får liksom aldrig nog av miljön och då har jag bara varit i Paris 3ggr totalt, den första ggn var när jag gick i gymnasiet  och vi åkte på FrisyrVM, för många år sedan, sedan förra året 2011 och nu i år 2012. Det är verkligen kärlekens stad Paris <3<3<3

Vi hamnade under 4 dagar i Paris och en av dagarna var Franska Nationaldagen!!!!
Det var mäktigt och pampigt att få uppleva Franska Nationaldagen!!

Capuccino, ser god ut,
men smakade katastrof!
Åkte båt på floden Seine med slussar och tunnlar :)
Här pratar vi hög romans!
Tunneln var så lång och mörk och låg i taket att man
nästan kunde nå taket av tunneln.
Båten fick ha lampor som lyste upp vår väg <3
Kommer inte ihåg om det var 6 eller 9 slussar, men jag tror det var 9st.
Första gången jag åker båt via sluss systemet, vilket vi har här i Sverige också.

Vissa delar var vägar som bilarna åkte på och som fick öppnas på detta viset för att båten skulle komma förbi.

Vatten som forsade så väl ifrån slussarna in till där vi stod som bakom båtens propeller.
Efter båtfärden tog vi oss till Eiffelltornet och insöp atmosfären där<3<3<3
I år eller om det var just denna dag den 14/7 Franska Nationaldagen som dom hade discokulan mitt i, vet jag inte.
Statyn av mannen Eiffel som byggde detta torn.
Samma dag så tog vi oss vidare till Triumfbågen och 
här är den okändes soldatens grav som ligger under Triumfbågen.
Utsikten från Triumfbågen ner på Champs-Elysee och mot
Place de la  Concorde.
Som alltid på Champs-Elysee så är det ständig ström av människor och bilar.
Träden är så fint klippta och sådan rak och härlig linje det är till Place de la Concorde.
Så såg jag denna vackra blomma där vi gick och som vanligt 
så kunde jag inte låta bli att fotografera :))
Det var sol som värmde och det var regn som öste ner och paraplyet åkte upp mellan varven.
Men luften var varm och skön hela tiden.

Vi hade en underbar del i Paris, 4 dgr går alldeles för fort och
allt vill man se och njuta av här.

Jag skall skriva mer imorgon om Paris Nationaldag!



Glitter Graphics

4 kommentarer:

  1. Åhhhh vad vackra bilder :-)
    Vilken mysig semester :-)

    Som svar på din fråga kan jag säga att stugan ligger i närheten av Lysekil. Ja mellan Uddevalla & Lysekil. Med utsikt över havet. Ett helt otroligt fint ställe

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret Mickis <3
      Härligt ställe Ni har att njuta av och Tack för dom fina orden <3

      Radera
  2. Härligt det ser ut. Själv har jag aldrig varit i Paris. Kanske ska lägga till den staden i mina drömmar om vart jag vill/ska åka :)
    Kramar vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart Du skall åka dit och njuta av livet<3
      Det är härligt kan jag lova dig här i Paris, men dyrt till det mesta som en sådan stad är, men man kan titta och njuta av det som är gratis också som vyn och atmosfären att inandas <3<3<3 Trevliga människor, ja livet är härligt <3<3<3

      KRAM till dig min kära vän <3

      Radera