torsdag 4 november 2010

Värt att prova ;)

Mina stora intressen jag har haft genom åren som jag la av med slutet av 80talet var att jag målade tavlor och jag tror faktiskt att jag skall också där ta upp detta och börja på nytt måla sådant som känns kul inte så perfekt utan mera från hjärtat!! Jag har redan bilder i huvudet på vad jag skall göra och det är inte som ett fotografi utan mera ett plock här och där av olika saker blandad kompott tror jag!!!

Funderar på om man skulle gå någon kurs, men vi får se hur det blir med detta!!!

Jag kommer att skriva i bloggen, ja i båda bloggarna, men jag komemr att lägga mer fokus på mig själv utan att vara självisk och jag tänker lägga fokuset på vad jag verkligen vill med livet och vad jag vill göra för att i fortsättningen må bra!!!

Jag älskar att skriva också och jag har sett så mkt genom vården och genom mig själv hur otroligt dåligt överlappningsteknik det är så man missar masssor!

Så måla, teckna, skriva en bok kanske, träning och läsning av tarotkort och orakelkorten för att lära mig mera!!! Kanske också lera vore kul att få göra, men jag tror att jag väntar med detta för det blir så mkt ändå ;)

Det handlar om att jag skall finna mig själv och att ha lugn och ro runt omkring mig för då mår jag som bäst, det har jag i allfall fattat!!
Så fort jag lämnar mitt "trygga rum" där lugnet finns så störs jag direkt och det betyder bara en sak för mig att jag fortfarande har svårt med stress och att jag är allergisk mot stress så jag måste jobba hemifrån eller vara mer sjukskriven tills jag blir bättre och då har jag lugn och ro med det jag gillar och skriva här på bloggen!!!

Det känns som jag kommer att sitta på tron när vi träffas på rehabmötet, för jag är påläst och vet vad jag känner nu och är ett mera lugn inombords!!!

Förut vara mera panikslagen och det kändes som jag sprang runt runt och letade hela tiden efter det jag sökte men visste inte vad jag sökte så det blev bara en massa stress för att jag inte hittade mig själv och ingen som kunde hjälpa mig heller, men det är det ju inte helelr utan man kan bara själv hitta sitt egna inre.

Däremot hade det varit bra om man hade haft träffar med likasinnade som hade samma kaos och där vi skulle ha fikat ihop och suttit ihop med en kurator elelr liknande så vi kunde få lite distans till det hela!

Genom att jag förut kändes som jag sprang runt runt så blev jag också den svaga som gick att spela med för arbetsgivaren så jag gjorde allt dom sa att jag skulle göra och prova och jag var så vilsen och den makten utövade dom på mig, men det skall bli roligt och se vad dom säger i nästnästa vecka!!!

Simma lugnt!!!

Här är min ängel som jag köpte på Harmonimässan!! Visst är den vacker!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin ängel! När jag gick på rehabmöten så tänkte jag att det var mej det gällde och att läkare, fk-handläggare, mfl. var mina hjälpare, dom fanns där för att hjälpa mej. Jag tror att mycket beror på vilken roll man själv tar. Var där någon som inte passade mej så sa jag det, vänligt men bestämt. Dom undrade vad jag skulle kunna arbeta med, några timmar om dagen och jag sa att min arbetsgivare ju inte hade något sådant arbete för mej, men om dom (fk) kunde hitta en arbetsgivare som ställde upp på att jag kom och gick lite efter hur jag mådde så var jag villig att försöka. Naturligtvis kunde dom inte hitta någon sådan!
    Det här är DITT liv och då måste du få bestämma om det, ingen annan! Slå dom med häpnad!!
    Stor kram till dej min vän!

    SvaraRadera
  2. Jättefin ängel.

    Ha en trevlig helg.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Söt ängel! Du ska göra det som glädjer dig och känns bra för dig.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera