måndag 22 november 2010

Illa och God Morgon

I fredags när vi var ut så haklade jag fast jag såg på marken hur isig den var. Jag sa till min dotter att det var isigt och att vi skulle gå försiktigt, så vi tog myrsteg och vips så halkade jag trots allt och ramlade på mitt högra knä, så jag för med all kraft på mitt högra knä och störtade till marken och jag var helt på det klara med att jag hade krossat höger knäskål.

Där satt jag på trottoaren i snö iset och min dotter bredvid stående. Det kom fram en tjej som vill så gärna hjälpa mig, men som vanlilgt så klarar jag mig själv och även så nu denna gång. När jag hade rest mig upp så kunde jag knappt gå, men jag bet ihop för vi skulle ju till dotterns optiker, men jag kände att jag velat åka hem istället. Det blev blånader och skrapsår på höger knät och inget mera mig veterligen.

Nu blir det till att sova en stund fast jag gick vid 6, annars klarar jag inte att köra bil in till stan för att lämna tillbaka glasögonbågarna som vi lånat över helgen. Jag måste ju vara utvilad för att orka köra bil till stan fram och tillbaka.

Så jag äsger God Morgon!!

3 kommentarer:

  1. Men snälla du!!! du måste gå till en läkare!!!

    Det kan gå jätteilla efter ett sånt fall!!!


    (jag har en liten utlottning på min sida om du vill vara med)

    Kramar

    Lena

    SvaraRadera
  2. Godmorron!

    ja just det där med att försöka ta sig upp själv & låtsas som det gick bra känner jag igen ;-)

    Hoppas ni hittat bågar som dottern gillar..
    Kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch stackars dej... Det är förrädiskt ute nu. För 3 år sen halkade jag när jag skulle in i bilen. Trodde jag brutit svanskotan... men den klarade sej. Jag hade ont hur länge som helst. I början kunde jag knappt gå på toa ens. Jag kan känna av det än idag...

    Hoppas knäet läker snabbt.

    Ha en bra kväll...Kramis

    SvaraRadera