måndag 29 november 2010

Gisses vad tiden går fort

Ja så har ännu en vecka runnit iväg!
Jag läser massor med papper som jag fått skickat till mig om allt som har med mig att göra och detta med Medium och min egna uteckling, väldigt kloka ord kan jag säga som jag aldrig har tänkt på tidigare!

Jag har läst en del psykiatri vid gymnasieutbildning och fick lära mig ett och annat och förstår vad som händer vid olika Livskriser m.m Jag har kämpat och letat efter mig själv och min egna identitet och har försökt varit klok. Nu har jag liksom fått en handledare kan man säga och som skall hjälpa mig i ord att försöka hitta mig själv genom att jag skall sluta leta efte mig själv och försöka Mediterar mera eller Mindfulness för att komma till min inre ro.

"Ditt dubbla Jag och Jag" Det som har påverkat oss från tidig ålder, barndom och uppåt till nu är det Dubbla-Jag som vi själva tror är vårt eget Jag. Det fanns många förklaringar till detta och när man söker sitt inre och låter sin egna själ inte påverkas av det som varit tidigare utan man börjar från nuet så är detta det sanna Jaget.

Det låter helflummigt så här, men texten är på 31 sidor som jag inte kan föra över här, men ack så välskriven och lättförklarlig så man fattar. Det går ut bara på det man visste egentligen, men jag hade faktiskt glömt att det man gick igenom i sin barndom och uppväxt har präglat mig för den jag är idag och det hade jag glömt faktiskt att jag kanske innerst inne är en annan person som skall och borde komma fram istället, men som hålls tillbaka av olika andledningar av olika saker.

Det får mig att plugga mer genom att läsa och försöka få mig själv att förstå och komma till insikt i mig själv och det är så himla skönt att sitta tyst och läsa framme vid brasan och ta läradom av mig själv och komma till insikt!

Så jag säger God Morgon och God Förmiddag till min kära bloggare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar