tisdag 17 april 2012

I Söndags på Trädgårdsmässa

I söndags åkt min man och jag på Trädgårdsmässa i Älvsjö mässan :)

Det var underbart att få åka för att se lite om Trädgård :)
Som vanligt så körde min man och jag fick åka med och njuta <3<3<3

Väl framme så blev vi påminda om den tiden då vi hade hunduppfödning och vi åkte varje år i december på hundutställning i Älvsjömässan, där parkeringen var ett vimmel av hundmänniskor och hundar. Hundar som skällde av upphetsning och människor som var stressade för att komma in och i tid till sin ring :)

Det var då det, nu var parkeringen så lugn och fin och inget skällande, men visst fanns där en viss saknad av hundlivet!

Väl inne på Trädgårdsmässan så gick vi båda och tittade, varvat naturligtvis med att sitta och vila ner mellan varven för att jag skulle klara av att gå och stå och njuta av det jag gillade TRÄDGÅRDSLIVET med detaljer :))

Vi tog god tid på oss och inget jäktande, ändå så kraschlandade min kropp totalt efter 4 timmar med inkludera pauser som vi hade tagit.

Jag orkade inte se allt, jag hade en stor eldsvåda i båda benen, ja det kändes som att gå på glödande kol under fötterna och varje steg jag tog kändes så fruktansvärt, men jag bet ihop, för det gjorde ju inte saker bättre om min älskade man skulle ha fått hört hur ont jag hade.
Jag beslutade ganska snabbt att vi var klara när kroppen lagt av totalt och jag kunde knappt gå mot utgången då. Vi satte oss ner utanför entrén för att äta vår glass och när jag satt där och såg många komma med sina rullstolar, så duktiga dom var, så kände jag..... att hellre ha två brinnande ben med glödande kol under fötterna, än att jag sitter i rullstol!!!

Jag är GLAD åt mina fötter och ben, även om dom brann som eld!

Sedan skulle jag upp där vi satt på en mur och innerst inne i mig så grät jag av smärta, men inte en tår jag fällde eller uttryck jag gav. Jag bävade för att resa på mig och ställa mig på dessa brinnande benen, men det var bara att bita ihop och gå till bilen. Som tur är så har jag världens goaste underbaraste man i mitt liv, som hjälpte mig upp från muren där jag satt, så omtänksam han är och hjälpsam!!!

Igår var jag förstås helt utslagen efter söndagens bravader. Söndagskvällen satt jag förstås mest för att avlasta benen och slippa gå på dessa brinnande stolpar till ben jag hade.

Så igår sov jag, för att kroppen strejkade, vaknade först kl.5.45, upp och köra dottern till bussen, sedan hem och hundarna skulle ha sitt, sedan dök jag ner i sängen liggandes på överkastet med en varmfilt på mig och sov till klockan var 11.

Så kan det gå när man vill njuta av livet :)
Tog med kameran på Trädgårdsmässan, men jag tog bara 2 bilder för mer klarade jag inte av.



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar