torsdag 27 oktober 2011

Allt behöver inte sägas i ord!

Varför undrar jag.............?!

Varför måste allt sägas i ord för att människor skall tro eller förstå att man egentligen bryr sig?
Jag kan bry mig lika mkt till någon eller något även om jag inte säger det till den berörda eller skriker ut det lite överallt.

Mitt hjärta och tanke kan ändå känna och beröras och ATT jag bryr mig om <3
Vad är det som måste räknas som ett godkännande?

En av mina uppfödda hundar ( tänker faktiskt på varje hundvalp jag har fött upp under mina 20 år dryga) träffade jag för ett antal månader sedan och som medial så kände jag direkt att något var helt fel i kroppen även om inget syntes på utsidan av hunden.

Jag upplyste då ägaren om vad jag kände och fick till mig i det mediala, men jag kunde inte sätta fingret på vad det var, men att det var illa.

Så kom då stunden när det nu blev illa och jag lider med ägaren och hunden till fullo!!!!
Jag skänker tankar på den goaste hunden och så underbar hon bara är!!!!
Nu har det gått så långt att hunden ifråga ligger på ett djursjukhus och jag skickar healing till den ljuvaste hunden och hon vet att jag tänker på henne.

Jag tänder ett ljus på dagen och på kvällen och skickar ännu mera tankar och healing energi som i hopp om att hon kanske skulle tänkas må bättre!!!

Så visst brister min hjärta och blöder för mina "barn" som jag har satt till Livet en gång i  tiden, eftersom det är ju jag som uppfödare som planerat parningen, varit med vid valpningen och klippt av navelsträngen, masserat dom efter födelsen och gjort det så gott det går för deras mamma och valparna vid varje valpkull!!!!!

Så visst tänker jag och känner med hela mitt hjärta........ även om jag inte Alltid säger det i ord!!!!

Igår kväll fick jag en doft i näsan som var kompresser av jod och en varaktig lukt och den fanns kvar imorse också. Tänker på Dig .......... så underbara goa hjärtat och jag lider med Dig och önskar av hela mitt hjärta att det måste få bli ett slut av elände. Mitt goa lilla barn om än så är Du på 4ben så har Du funnits i mina händer så liten och go.............. och nu vill jag inte se och känna hur Du lider!!!!

Tänder åter ett ljus i mörkret och skänker mina tankar till Dig även om jag inte säger det  i ord!!!





1 kommentar:

  1. Så gulligt Tina!
    Väldigt vackert, varmt och omtänksamt skrivet!Du är bra på att formulera dig :-)

    Visst kan man visa väldigt mycket att man bryr sig, utan ord.En gest, en blick kan säga jättemycket och även goda tankar kan omsluta en person och naturligtvis även våra små fyrbenta vänner.

    Djur kan man ha samma omsorg för och känsla för som ett barn.Vissa har föraktfullt tittat på mig och tyckt att jag är överspänd som behandlar min katt som en person. Men de ÄR ju fullvärdiga familjemedlemmar!

    Händer något med dem eller de inte mår bra så lider man verkligen med dem! De kan ju inte uttrycka sig med våra ord, hur de har det och är därför extra beroende av vår omsorg och att vi förstår dem så långt det bara är möjligt.

    Min kisse - drygt 14 år nu - och jag har följts åt sedan han föddes.Det ger starka band. Nu hoppas jag innerligt att han inte känner sig förbisedd, när Kajsa kommer. Vi kommer att fortsätta att älska honom lika mycket som innan och ge honom uppmärksamhet.Precis som Kajsa.

    Drömscenariet är att de blir så fina vänner att de ligger bredvid varandra och myser.:-))

    Ha en jättefin torsdag min underbara vän!!
    KRAMAR! <3 <3 <3

    SvaraRadera