onsdag 5 oktober 2011

Iris Hadar- min arbetsförmåge bedömning fortsättningen

Här kommer fortsättningen från förra blogginlägget..........
I samma rum som min "Pås/Askar-Station" så fann även där att binda flugor till Flugfiske.
Det fanns bok om förklaringar, film för instruktioner samt visningsobjekt.
Så för den som gillade Flugfiske eller piller göra, fanns det gått om saker att göra.
Och som hos alla bord och stolar så fanns det höj- och sänkbart samt fotpallar för att vila fötterna. Allt för att man skulle ha den bästa förutsättningarna för att lyckas.

Så även denna sektion i samma rum fanns även "Syavdelningen" och där man sydde olika plagg vilket man nu ville och hur mkt man kunde sy innan och alla plagg gick till Röda Korset.
Så himla fina Symaskiner, men jag har aldrig haft tumme med Symaskiner och nu när man hade ont så blev det inget bättre, så denna del hoppade jag över och berättade som det var SANNINGEN.

Det fanns även ett annat rum intill "mitt Pås-sektions rum"
Snickar verkstadens-rummet :))
Denna hylla skulle monteras ner och ihop sedan parvis för att se hur man fungerade att jobba ihop med andra.
Vi två tjejer som skulle fixa detta hade så ont, men båda var så entusiastiska och ville lyckas båda två.
Det slutade med att den dagen blev endast att vi plockade isär hyllan och sedan var det adjöss med oss båda.

Som Ni ser så finns det även Fågelholkar att bygga och dom sätts ut i Stadsskogen och IKEApallar man skulle plocka ihop, men inget blev för min del, det räckte med hyllans isär plockande, sedan fick vi slopa detta rummet för mig.
Här var också en arbetsstation där man skulle plocka i och ur böckerna från hyllan för att se om man klarade detta momentet med att jobba med armarna över mitt huvud, men här sa jag ifrån direkt.
Jag kan omöjligt jobba med händerna/armarna ovanför mitt huvud.
Det räcker gott och väl att prata i telefon och man tappar känseln i handen och får byta arm/hand stup i ett för att hålla något så när känseln kvar i händerna.

Det blev en hel del vila med mina svullna fötter på en stol, ja hela kroppen var helt slut efter 5 veckor på Iris Hadar.
Jag har nog aldrig varit så slut i hela mitt liv, men jag ville så gärna lyckas med något.
Tanken var tänkt att jag skulle börja med 2timmar/dag och utöka till fler timmar /dag, men det stannade vid 2tim/dag för mera orkade inte min kropp.
Tanken var också att jag skulle gå må-fredag, men efter 2 dagar så kraschade jag för fullt med att bli superdålig i kroppen av mera smärta, mer orörlighet, svullna ben, andnöd, minnet svek mig mer än någonsin.
Jag blev helt utslagen av detta och var så himla trött att jag fortfarande inte är helt återställd till det jag var innan denna utredning.
Men denna utredning vad viktigt för så väl mig som för AF och FK-Försäkringskassan, så dom visste vad jag hade gjort och hur jag hade gjort olika övningarna samt hur jag mått under tiden jag hade provat mig fram.

Det sas under sista mötet jag hade med Birgitta och Helena på Iris Hadar att jag hade verkligen försökt och att jag visste både teoretiskt samt praktiskt hur jag skulle gå tillväga för att hantera min smärta, men det lyckades inte ändå.

Så här i efterhand så var det ändå bra att jag gjorde denna utredning för då vet man var man står och nästa gång som blir i december så skall FK höra av sig igen för om mitt tillstånd har förändrats något och kanske till det bättre. Är det inte bättre då, så får vi se vad vi gör härnäst.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig all lycka till poch en trevlig helg
    Tack för en trevlig lässtund
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. tack för en trevlig lässtund och jag passar på att önska dig en trevlig helg

    SvaraRadera