måndag 13 september 2010

Bör finna ro i allt kaos!

Jag bör finna ro i allt kaos för jag kan ändå inget göra utan att bara andas och finnas till för andra, mina vänner och min familj, alltså dom personerna jag vill lägga min energi på!!!

Att finna sitt rätta jag när tempot runt min kropp går som autobahn, fullt ös så är det väldigt svårt att inte ryckas med i tempot. Det krävs jätte mkt energi för att bara låta bli och försöka hitta sitt inre kraft till att stilla sin ro i min kropp! Andas in och ut i lugn takt.......................................
Känna hur min kropp fylls med luft ner i lungorna och fyller mig med syre och sedan blåsa ut min koldioxid ut i luften med vinden!
Känna att jag sitter bra och väl avslappnad och inga spända muskler och bara andas i en långsam takt för att finna sitt inre ro och rensa tankarna från stress och oro!!

Ingenting får störa mig utan allt skall få vara så där skönt runt omkring mig så man nästan somnar så stilla och lugnt och varsamt, varma och mjuka toner runt mig!

Så här vill jag sitta i flera dagar i mitt inre lugn och mitt inre rofyllda kropp....................... jag vill inte flyttas över till tempot, stressen och jag vill inte komma in i kaoset igen utan hålla mig kvar som ett ovaggat barn ligga kvar i det lugna och bara få njuta!!!!


2 kommentarer:

  1. Låter skönt! Jag kan känna att ju mer ont jag får dessto mer tappar jag greppet, och då spänner jag mej, och så går det bara runt!
    Du har ett mail i din box;) , min vän!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, man får kämpa sig till en drägligtillvaro...
    Skönt att du kommit ett steg närmare... först i tanken, sen i handling... :)

    Ha en fin fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera