lördag 16 juni 2012

Utöver fotograferande som jag bara älskar...

Utöver fotograferande som jag bara älskar så målar jag också!
Jag målar i akvarell samt i akryl.
Jag målar det jag känner för och som oftast utan någon tanke eller plan för vad jag skall måla.
Jag tar penseln och så kommer det färg och form i alla dess mängder och jag blir själv förvånad över vad som kommer ner på pappret.

Här är några nya alster som jag har målat!
Denna målning är i akryl.

Även denna målning är i akryl.

Här är också en akrylmålning.

Som du ser så har jag skrivit mina initialer på kanten,
jag har ännu inte bestämt mig för om denna skall stå på högkant,
eller ligga ner som nu och den är gjord i akvarell.

Akvarell

Ännu en till av akvarell.

Akvarell

Leker med form och färg i olika uttryck, 
denna är i akvarell.
Denna är gjord i akryl,
vet inte om den skall stå på högkant eller ligga ner som nu.

Jag leker fram penseldrag och leker med färgerna.
Även denna vet jag inte om den skall stå eller ligga ner.
Denna är gjord i akryl.

Det lätta med akvarell är att det torkar snabbt och man kan måla med olika konturer som träder fram.
Akryl kan man också få effekt av, då färgen är tjockare och man kan späda ut den,
då den är vattenlöslig, 
men jag lyckas mer att kladda ner mig med akrylen,
än akvarellen.
Akrylen torkar saktare också.

Så det är nog en smaksak,
vad man väljer i akryl eller akvarell.

Det gäller att hitta sin egna nisch, hur jag vill måla
och uttrycka mig
i form och färg.

Älskar skapande!!!


Glitter Graphics

6 kommentarer:

  1. Jättefina färger och motiv! Jag kände välbehag när jag tittade på dem.
    Kram till dig vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbara vännen!!!
      Så fina gulliga ord Du skriver :)
      Tusen Tack o Kram <3

      Radera
  2. Så härligt Tina!! :-)
    Gillar den nedersta extra mycket! Associerar till ett gyllene fält vid solnedgång, men ger mig också känslor av sommar med smultron i dikeskanten. Köpte själv för några år sedan både akvarellfärger samt akrylfärger, men har aldrig kommit till skott liksom. Kanske skulle prova och se var det landar nu? :-)
    Ha en underbar lördagkväll och fortsättning på helgen! Tänker på dig varje dag! :-) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack underbaraste Karin!!!!

      Ja... Karin... börja du också att måla och låt sinnet bara få flöda med och ha inget förut bestämt som du skall måla, för det har inte jag fast jag nu målade ett paraply, men det var inte alls tänkt att jag skulle måla ett paraply, utan den ena färgen gav den andra och vips så hade jag ett målat paraply.

      Jag testar mig fram, leker som sagt med färgerna, leker och testar med olika redskap som penseln och jag har gjort vid några tillfällen även duttat med scotch brite :)

      Önskar Dig det bästa min underbaraste ljuvliga vän Karin <3<3<3
      Samma här... tänker på dig varje dag jag också och jag önskar att en dag få prata med dig igen i telefonen, men den tiden kommer fram över tror jag, kanske till hösten <3
      Men du finns i mina tankar och i mitt hjärta min vän <3

      Massor av kramar till Dig!!!
      Hälsa din man och hälsa din hund och katt också och njut nu även imorgon söndag och jag hoppas du får en ljuvlig dag!!!

      Radera
  3. Fina målningar och jag önskar jag också kunde fast det kanske jag gör ifall jag provar men det blir aldrig av. Men skönt att ha saker som man gillar som du har din fotografering och målning. Du tar jättefina bilder. Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart du fixar detta Monachos <3
      Tusen Tack för dom fina orden om mitt fotograferande <3

      Önskar Dig en ljuvlig Midsommar helg!!
      Kram fr min Tina

      Radera