fredag 8 juni 2012

Lite kort om vår resa och semester

Har inte tid nu... egentligen... men måste skriva några rader om den fullkomligt underbara resan vi gjorde!!!

När vi gifte oss, min man och jag 2010 så fick vi i bröllopsgåva presentkort på ett resebolag för att åka iväg på tu man hand!!!

Att åka själva, jag och min man, vilket inte vi hade gjort på 25år, blev verkligt i år då vi hade bestämt resa i våras.

Vi åkte till ön Samos som tillhör Grekland.

För oss blev det en fullträff i allt på ön Samos.............
värme, bad, solsken, vänlighet, lugn, avkoppling........... ja allt man blir glad av och njuter av och det som gör en lycklig :)

Vi hade ingen TV i vår lägenhet, ingen radio och min mobil fungerade inte.
Så det var verkligen stillheten och avkopplingen på tu man hand för oss själv!
Lägger in lite bilder, dock inte många nu, eftersom jag kom hem nyss och har tagit 977 bilder på en vecka :)

Det tar tid att minska ner bildernas storlek.
Samt så är jag upptagen av annat som håller mig sysselsatt ;)

Men jag kan varmt rekommendera att åka till ön Samos och många med mig som var första gångs åka till denna ön ville åka tillbaka hit samt skulle rekommendera till andra, för denna ön är inte så turistbefolkad.

Kristallklart vatten som är turkosblått,
precis om i kataloger.

Avkoppling i högsta grad!!
Värmen var runt 30 grader och uppåt,
sol om dagarna från kl.7-19 då solen gick bakom berget :)

Lika vackert som det var dag tid, så var det kvällstid också!


Vacker fullmåne som började röd och sedan gul....


Fullmånen som lyser för fullt upp över havet likt en ficklampa!

Här fanns frukt som växte, vackra blommor, fina stenar vid vattnet.
Vi åkte runt ön och vi hyrde bil, samt lärde oss massor.

Samt så besökt vi heliga platser både på ön Samos och i Turkiet.

Åtekommer med fler bilder framöver när jag har tid :)








Glitter Graphics

6 kommentarer:

  1. Förstår att det varit härligt, avkopplande och skönt. Mina fd svärföräldrar åker dit varje år och har gjort i hur många år som helst. Skulle också vilja komma bort från den vanliga vardagen. Så avis är jag och ser man sen på fotona så blir det ju ingen mindre känsla. Men kul att du är hemma igen :)

    Må gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Monachos <3
      Det VAR helt underbart att ord inte går att beskriva.... Jag längtar så tillbaka till denna fantastiska ö igen <3 <3 <3

      Radera
  2. Härligt det ser ut!
    Jag var på Samos 1982. Öluffade men flög till Samos och var där några dagar för att sedan komma tillbaka dit i slutet av resan.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina... hit skulle jag vilja åka eller kanske vilja bo här för evigt!!! En underbar ö som jag blev förälskad i <3

      Radera
  3. Oj vad spännande, och så underbart vackra bilder, det blir en njutning att följa detta.
    Längtar Verkligen efter sol och värme här också.
    Varm Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Livets Guldkorn <3
      Gulliga ord av Dig som värmer i hjärtat mitt <3
      Ja nog vill vi ha värme allt nu. Kram till dig min vän <3

      Radera