lördag 16 juni 2012

Jag lyckades...

Så för några månader sedan så var jag och min man på Trädgårdsmässa i Älvsjömässan.

Då köpte jag hem några knölar som hette Blommande Ormbunkar och genom sin doft skulle det få rådjuren att inte vilja beta där dessa satt, då lukten skulle spridas även i jorden.

Nja, detta med rådjur och få dom avskräckta, trodde jag föga på, men väl värt ett försök.
Men att ha en blommande ormbunke lät i öronen väldigt trevligt.

Så jag köpte dessa knölar och kom hem. Väl hemma funderade jag på hur dessa skulle planteras och sökte på nätet. Fann då flera forum som var super missnöjda för att dessa knölar inte tog sig och om dom tog sig så blommande dom inte.

Jag suckade för mig själv och tänkte... Så grundlurad jag har blivit och att jag gick på detta!!!
Jag planterade ner dessa knölar ändå som jag själv trodde. Jag tänkte att det får gå som det går och funkar inte växten där jag planterar den så är jag en aningen mera insiktsfull och inte köper mera sådana växter.

Så här ser knölarna ut innan dom grävs ner i jorden.
Jag lät dessa knölar ligga i köket i påsen, fast den var öppen så de fick luft.
Det hade blivit lite grön i toppen på knölarna.
Väl nere i jorden med det gröna ovanför jorden.
Så äntligen blommande min knöl av "blommande ormbunke" som säljs av holländare på mässor.
Det sägs heta:
Incarvillea, vanligen Incarvillea delavayi, rosenincarvillea


Så *Jag lyckades* och glad blev jag!!!






Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar