lördag 16 juni 2012

Lyckan att lyckas

Av någon konstig anledning så fick jag för mig en dag när jag inväntade min dotter som då skulle snart gå av bussen..... Att där stod jag och väntade vid Eken så mäktig. Tittade ner på marken och fann en hel del ekollon. Så helt plötsligt så går jag där det är mera fuktigt och lyfter på ekbladen som hade både gulnat och var torra efter vinterns tid. Där under i den fuktiga leran så låg några ekollon och dom hade fått grodd på sig och jag tog genast dom i fickan på jackan och cyklade hem sedan.

Väl hemma så visste jag inte hur man gjorde med Ekollon och hur man fick dessa att fortsätta gro. Sökte på nätet men fann ingen riktigt förklaring eller sätt hur jag skulle göra detta på, så jag gjorde det som kändes bäst :)

La dessa Ekollon i blöt först.
Ekollonodlingen står till vänster på bilden i Lerkrukorna.
Och nu så har dom tagit sig Eken,
små och fina kommande härliga pampiga Ekträd kommer detta att bli ;)
Jag är så lycklig att det har tagit sig ;)

Snart dags för omplantering!!!



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar