lördag 16 juni 2012

Jag borde..

Jag borde och VILL mer än gärna ladda upp mera bilder på vår resa från Samos, men det tar så lång tid att sitta vid datorn och minska ner bilderna, så Ni får ha överseende med att det kommer att ta tid :)

Men OJJJJ, vad jag saknar redan Samos och längtar tillbaka igen!!! Jag blev fullkomligt förälskad i ön Samos och njöt när jag var där, samt njuter av mina bilder när jag ser på dom.
Minnet är solklart kvar på den magnifika ön Samos och alla våra minnen!!!!

Jag säger det igen.... det kommer att ta tid att smälta allt det jag och min man har fått njuta av på ön Samos!!!
En av många vackra blommor och träd som jag blev kär i!
Ja, jag skulle ha mer än gärna velat tagit hem dessa underbara växterna,
men nu gick inte detta, så....... vi får titta på bilderna istället.

Bouganville blomman!
Bouganville blomma i närbild.
Solfjäderpalm, där vi bodde!
Bambu växte i massor och jag som gärna vill ha Bambu här hemma på vår tomt.
Citronträd och citronkart :)
Fikonträd
Hibiskusar som vi har som krukväxt här hemma,
växer som träd här på ön Samos.
Här kan vi snacka om Kaktus!
Blommande kaktus!
Det är inte ofta jag ser blommande kaktusar.
Pelargoner *Hmmmm*
En helt ljuvlig vacker rosa blommande buske som ibland såg ut mer som träd.
Vackra rosa tofsar som blommor!!
Häftiga Tallliknande träd med större kottar än vad vi har i Sverige.
Ljuvligt vackra Tallkottar, tror det är Pinjekottar faktiskt,
men jag är inte säker.
Ännu en vacker blomma i rosa, som jag dessvärre inte vet namnet på,
ännu ;)
Vart jag än gick, så lät jag kameran få följa dit ögat föll på,
Så kom jag då till denna balkong med en underlig planta.
Denna växt var både vacker och ful.
Blombladen var väldigt vackra i sina skiftande färger, men resten av blomman,
med sina gängliga och kala växtsätt var inte vackert för ögat.
Vallmo växte där på ön Samos som maskrosor gör här i Sverige.
Så satt vi under detta trädet och fikade och när jag
tittade upp så såg jag detta.
Undrar vad detta kan vara?
Nötter eller bär?
Liknade till viss del som Rönnbär, men dessa ar ju beige.
Någon som vet vad detta kan vara?

Så då var det slut med bilder för denna gång :)
Återkommer inom kort!



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar