måndag 30 maj 2011

Djurlivet hos oss ;)

Vi har en hel del fåglar här, för vi har ju skogen bakom oss, men också för att vi göder dom med bollar m.m för fåglarna!
En Ekorre på besök vid fåglarnas matbord
Skatan på marken och Ekorren vid fågelhuset som står på pinne!!!!
Hackspett har vi också och först trodde jag att vi hade ett par hackspettar, men de visade sig att dom var rivaler!
Skatorna däremot är nog i par och som så många andra sällskapliga fåglar!!!

Ändå går det bra med våra katter Emma som vi knappt ser till på dagarna och så har vi Grynet som gärna vill deltaga med oss där vi är och vad vi gör :))
Grynet ligger gärna och kopplar av, men håller ett litet öga på vad vi gör!!!






3 kommentarer:

  1. Oj så mycket fåglar ni har! Jag såg själv några fåglar häromdagen som jag inte sett förut, och det var lite kul... Men jag vet ju förstås inte vad det var för sort.
    Du frågade om mitt planteringsbord. Och det har jag köpt på Rusta. Inga jättedyrasaker alltså... och det är jätteskönt att kunna stå upp och plantera :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Härligt med fåglar och smådjur i trädgården. Söt kisse du har också. Ser ut att må bra där :-)

    Ha det gott!
    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej så roligt att du hittade mig och skrev så att jag kunde hitta dig! Aroniahäck kan det nog bli här med så småningom..... Lägger dig i min lista!

    Kram!
    Stina

    SvaraRadera