torsdag 26 maj 2011

Det blir en annan häck;)

Så God Morgon på Er alla där ute ;)

Igår bestämde jag mig för att utnyttja vår tomt igen istället för att köpa och köpa som kostar pengar.
Så idag "tror" jag att jag kanske skall försöka mig på att gräva upp skott från våra Syrénbuskar och plantera som häck istället för Häggmispel som jag aldrig i mitt liv har sett Live :)

Man tager vad man haver sa Kaisa Varg!
Kan inte bli mera rätt än så!! Dessutom blir det skönare för min kropp när jag känner hur jag vill plantera dit en häck och så vet jag också min ekonomi, så då blir detta det bästa och jag är supernöjd med våra syrénbuskar som står lite var stans på tomten.

Till vänster så har vi vår Aroniahäck som först blommar med vita blommor som den börjar göra nu, sedan kommer bären som är av höga halter C-vitaminer och som jag borde ta vara på, men jag skänker dom istället till fåglarna:)
Sedan är det vår katt Grynet som skall poséra;)
Och rakt fram eller bakom Grynet så står där en ensammen liten buske som jag planterade förra året och då för att den är så otroligt vacker och jag vill testa först om jag kan ha den på vår tomt.
Det är en senblommande Azalea "Lemon Drops"

Tar den sig i år också med blomningar och så, så skall jag köpa några till i år, fast det blir i höst :)
Här till vänster har vi Ligusterhäcken som det sas att den skulle växa som ogräs! Pyttsan!
Den har växt långsammare än Aronian som är på bilden ovanför denna bild.
Ligustern ligger i norrläget men med bra jord och fuktigt så det räcker, men jag ser att Ligustern kommer sakta men säkert!

Här har Vi syrénbusken som min man har klippt under så vi kan ha denna buske även lite som ett tak ibland när vi sitter här ute och myser :)
Som så här, härligt att ligga under syrénbusken, titta upp mellan bladen och se himmelen och solensstrålar som möter min kropp och värmer den!

KRAM mina vänner;)



1 kommentar:

  1. Bra val! Syréner är underbara och lättskötta.
    Ha en bra dag, vännen!
    KRAM!

    SvaraRadera