tisdag 24 maj 2011

Växthuset

Så här såg det ut förra året 2010 i vårt Växthus och vi hade detta växthus första året samt var riktigt gröngölingar till nybörjare :))
Allt hade jag sått för egen del från frön inne först i sålådor. Inte visste jag hur jag skulle göra, men jag provade och vips så blev det på tok för mycket som Ni ser :))
Det blev 7st Gurkplantor på vänstersida och 5 hinkar med tomatplantor  av en sort som liknar körsbärstomater där det var fler plantor i en hink, vilket jag har nu lärt mig att inte göra så;)
Sedan hade jag en hink med Gula tomter och en hink med Tomat Legend.
längst in så finns det i vardera hörn en vindruvsranka, men den tog sig aldrig och en Minikiwiplanta som är på gång igen nu, men bar aldrig frukt förra året.

Sedan köpte jag en planta som var Nät Melon och där fick vi frukt förra året- Supergott var det!!
Jag sådde också upp paprika från frön och dom var jättegoda, men ju längre man lät paprikan sitta på plantan så desto starka blev paprikan som superhett som pirripirri, jalopeno m.m
Gurkorna :))

Tomatplantorna som vi faktiskt fick små tomater på och där jag sparade frön från eftersom denna underbara tomat är god och frodig samt frisk och inte längre finns hos leverantören där jag köper mina frön ifrån.
Här har vi Nätmelon plantan där blommorna sedan förvandlas till Melon precis som hos Gurkan:)





1 kommentar:

  1. Det måste till en honplanta och en hanplanta på kiwi för att det ska bli frukt.

    SvaraRadera