tisdag 24 maj 2011

Fundering kring denna rabatt:)

Så funderar jag kring denna rabatt eller vad jag skall kalla den för :))

I höstas så planterade jag ner lökar för första gången här och nu i vår så hade vuxit upp Tulpaner, kungsängsliljor, Pingstliljor och Påskliljor.

I denna rabatt så finns även Plymspirean och en Praktry som vi fick i augusti förra året 2010 samt 2st funkior.
Vi har väldigt mycket sten under denna jord och vi behöver inte gräva mer en spadskaftet för att komma mer eller mindre ner till sten :( Så man kan kalla denna rabatt också för Stenparti.

Nu funderar jag på att sätta flera buskar och omringa denna rabatt på ovansidan och då gick mina funderingar kring Vresros där det finns goda nypon med god roslukt till, någon som vet någon sådan bra sort?

Jag älskar Rosor, lavendel och stäppsalvia <3<3<3 Allt som går i rosatoner samt i lila toner:)
På denna bild så är inte rabatten helt färdig med blommorna som finns där nu samt Asparna i bakgrunden är också borta nu :)) Så allt är mycket bättre nu ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar