onsdag 1 juni 2011

Igår :)

Så härligt men ändå så konstigt varmt det var ute igår :) Ja, för mig så hade vi på termometern 25+ upp till 29 och de blåste som en storm så mkt for ner till marken där jag var :)

Jag går med min inköpslista igår och då ............. för att köpa växter och inte matvaror :D
En del saker fanns och en del fanns inte :( men så är det här i livet............... upp och ner ibland!!

Jag gjorde kap och fick tag på vissa lökar som Ranunkel för 50% Yippie!!!!
Sedan köpte jag Hjärtbegonia, Porslins Veronika, Paprika, Japansk Lykta och Kapkrusbär :))

Det kommer bli så himla fint när allt få växa till sig 1år eller så ;)
När det är nyplanterat och smått ser det inte mycket ut för världen.

Här har jag stenpartiet och jag njuter av detta, men tycker att det fattas något här.
Ibland kan det vara bra att man går och suger på vad man vill ha på just ett speciellt ställe och jag vill ha en fontän nu när dammen är borta :)

Här är våran stora gräsmatta som jag vill göra något åt till något annat.
Vi har plantera "näsor" från Lönn i en kruka och det tog sig och sedan har det vuxit upp och blivit lite större trädliknande längs uppfarten till vårt hus. Vi har nämligen en tomt på ca 3000 kvm där den största delen är just här med stor gräsytan, som går till spillo. 

Någon som har något tips och ideér om vad man kan göra på en sådan här yta???

Här hade vi dammen förut, men nu skall det bli plattor och fontän och en liten uteplats hade jag tänkt mig :)

1 kommentar:

  1. Å, Herregud! 3000 kvm! Hade jag haft det.....jisses!! ;))
    Plantera, plantera, plantera!!
    Bersåer, rosenträdgård, en örtagård.....

    KRAM!

    SvaraRadera