lördag 17 december 2011

Knopp?!

Inte skall det väl knoppas på kvistarna i november och december trots frosten?!
Här kommer några bilder jag tagit!

Man får INTE ta mina bilder!!!

Har även fotograferat i växthuset så Ni får se hur jag har det nu för tiden :)

Mahonian blommade i november!
Rosen så vissen och frusen efter köldknäppen!
Rosenkvist som håller på att knoppas i december!
Nyponrosens bär som börjar bli skamfilade!
Rosenbusken!
Så kom vi då in i Växthuset, mitt mecka 
där jag får pyssla om och bara VARA<3<3<3
Här har vi vindruvsplantan i ena krukan.
Den skall klippas på Juldagen för att inte blöda eller bli förstörd:)
Här gör man allt för blommor och grönsaker skall gödas och frodas :D

Här ser man det inre växthuset i det större växthuset :)
Det är för att man skall ta tillvara på värmen med speciell fläkt så att de
blommor och växter som skall övervintras måste ha en viss värme för att klara sig
till nästa år:)
Min UNDERBARA bänk som jag fyllt med både det ena och andra i :)
På denna bänk sitter jag och njuter för fullt när jag vistas i växthuset!
Pelargonerna blommar för fullt i växthuset<3<3<3
Ännu en pelargon i blomning<3<3
Varje knopp, varje del av pelargonen är en skönhet!
Så vackra pelargoner och jag kan sitta i timmar och
titta på det vackra som finns i allt som växer och lever <3<3

Det var lite vad jag gör när jag inte är här :)
Och jag har massor med bilder som jag inte har förminskat
för att kunna sätta ut här på bild
men som finns i datorn och som skall framkallas för eventuella
spekulanter ;)
















Glitter Graphics

2 kommentarer:

  1. Underbart Tina!
    Vilken dröm att kunna sitta i ett växthus och njuta även om jag gissar att där är relativt kallt nu ändå. Men med extra kläder och levande ljus kan det ju bli såå mysigt! Och en kopp varmt kaffe och en pläd, mmh! Ja, det hela målas upp för min inte syn :-) Dina pelargonbilder är såå fina och ljuvliga. En vitamininjektion så här i midvintermörkret. Ha en fin 4:e advent imorgon, sis. Massa kramar, Karin

    SvaraRadera
  2. Världen är upp och ner*L*.Väldigt fina bilder,och ett tjusigt växthus du har.Önskar dej en en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.kramar

    SvaraRadera