torsdag 1 december 2011

Så var det 1:a december :))


Så ljuvligt med december 

Jag vill så gärna skriva ett blogginlägg varje dag här.....

Men det händer allt för ofta att jag blir sittande framför datorn... skall skriva här och där och vips så slukas jag upp av tiden och flyger in i cyberrymden.. som tillvisso är alldeles underbar med härliga människor...

Men min egna tid och mig själv tappar jag då bort och inlägget jag skulle skriva här... tiden flyger fram och vips så är det kväller och MYS med familjen blir prio nummer 1 


Kroppen har svajjat med smärtan som stigit i styrka och jag fattar inte alls vad som har utlöst detta när denna smärta kommer.....


Lika lite förstår jag när jag mår så fruktansvärt bra att jag nästan svämmar över av Tacksamhet 

Men allra mest är jag Tacksam och full av Kärlek och den känslan är så svår att hålla kvar... Antingen svämmar den över och jag blir så upprymd att jag då skenar iväg med mig och mitt Inre av Lycka och Kärlek...

När jag mår sämre i smärtan och min rörlighet så försöker jag finna detta rus av Lyckan och Kärlek för det är en speciell känsla som jag vill ha kvar hela tiden.

December.... 1:a december sonen har namnsdag 

Runt omkring den 2 december 2009 så förlorade jag en väldigt god vän, Vi pratade samma dag och på kvällen blev hon medvetslös.....

den 5:e december så Dog min kära vän och jag sörjer henne fortfarande väldigt djupt 

Den 10:e är det den STORA Hundutställningen i Älvsjömässan, då vi åker dit och tittar och njuter. 

Den 12:e december fyller jag år 

Den 21:a december 1999 upptäcktes det att jag var Gravid ovetandes, sedan blev det en dotter som föddes 2000, samt att min man har namnsdag samma dag 

och sedan har vi den 24:e december- JUUUL!!!! Julen är för oss mäktig så på det sättet att vi alla umgås, äter god mat och njuter tillsammans.

den 30:e december så är det den dagen min kära vän begravdes.... då livet stod stilla och jag trodde att hela mitt invärtes skulle vändas ut och in på mig. Livet fick en helt annan mening!!!

Den 31:a december fyller min pappa år samt Nyårsafton och sedan nytt år.............

Så för mig så är December en stor månad med mycket händelse och jag kommer att besöka Domkyrkan igen som jag gjorde förra söndagen, tända ett ljus eller två för att ge alla tankar till dom som har gått bort till andra sidan.

December ger mig fokus på Livet, vad är värt och vilka i min omgivning vill jag ha runt omkring mig så jag mår bra. Att alltid sätta fokus på det som ger mig glädje och Tacksamhet!!!

Det blir mera meditationer och fokus på mitt Inre skall hållas kvar i MÅ-BRA med full kärlek och glädje.

Jag hoppas av mitt hjärta att jag skall skriva mer framöver, men just nu vill jag bara TÄNKA, NJUTA, MÅ-BRA, känna hur skört livet kan vara och vad man bör värdesätta det man har och inte det man inte har och bara stressa på och fokusera på det framför sig......

Jag har bestämt mig att lyckas.. med att må bra, samt vara fylld av kärlek, känna stillheten, rofylldheten......Tacksamheten för det liv jag kan skapa genom min tanke av det positiva och omge mig av glada härliga människor som är seriösa och jordnära människor.

Jag har bestämt mig för att lyckas med mitt Liv och vara Tacksam för det jag har och sedan kan jag och ingen annan heller sia om framtiden..... men om mina tankar ser ljust på tillvaron så kan allt bara gå åt det bättre hållet....

Förändringen är på gång... inom mig...och det är jag lycklig för, eftersom det ger mig bara positiva energier och mer påfyllning av det goda....




1 kommentar:

  1. Det är mkt händelser för dig i december ser jag. Vad härligt att du mår så bra nu. Synd att fibron sabbar det emellanåt. Men så är det väl; man kan inte få allt.
    Jag kämpar med att försöka värdesätta allt det jag har och inte fokusera på det jag INTE har och det går långsamt framåt :-) Försöker att njuta av det lilla och se det som guldkant och när man är mitt i det känns det jättehärligt :-) Och ibland är man mer negativ....
    Önskar dig en fin torsdag vännen! Kramar! ♥

    SvaraRadera