torsdag 3 november 2011

Påverkan av känslor och energier

Tänk så vi påverkas av olika känslor och energier samt våra egna tankar och våra egna känslor vi bär med oss.

Hur saker och ting påverkar oss, negativt och positivt, så förstår man bättre hur viktigt det är att verkligen tänka igenom hur Vill JAG må och vad Trivs JAG med och känns detta rätt för mig ?!

Bara som att i en grupp där man diskuterar och ventilerar vad man känner, men där det kan bli tung energi genom att man inte mår bra, blir för mig att jag går neråt i mitt humör. Jag dras liksom med i denna tunga energi, även om jag kan tycka att det är väldigt bra att ventilera hur och vad man känner, men om det blir mkt negativ eller tung energi så genomsyrar detta stor del och andra människor som är i lika situation dras också med.

Tyvärr så fixar jag inte denna tunga och/ eller negativa energin för det får mig att må sämre i min kropp.

Eller om det blir en diskussion där man känner negativiteten, så blir jag genast otrygg i mig själv, genom att jag alltid har varit emot bråk och sjafs.

Jag tycker man skall respektera varandra utifrån våra kunskaper och bygga broar för att förstå varandra bättre, därmed inte sagt att att Vi måste acceptera vad den andre tycker, men man kan acceptera att vi tycker olika och trots detta förstå varandra ur våra olika synvinklar.

När andra diskuterar hett kring frågor, så funderar jag alltid...... VEM har rätt och VARFÖR?

Vi ser ju på saker på olika sätt utifrån våra kunskaper, livserfarenheter och känslor just då när Vi befinner oss  och som jag skrev i förra inlägget och citat ur Boken... så påverkas jag väldigt mkt av sådant här.

HerreGud....!!! Vi är vuxna människor och borde respektera varandra, veta bättre.... men som i allting man tar sig för med i olika intressen man har... så måste man välja sida, ta parti eller tycka lika på något sätt

och gör man inte detta så blir man inte sedd likadant som tidigare i den personens ögon.

Saken är ju också att ju duktigare Du blir i något, oavsett vad det än är .. så ju högre mot toppen Du kommer  desto ensammare blir Du och desto mer blåser det kring Dig.

Sådant gör mig ledsen för om man lyckas med något här i livet och gör det bra, VARFÖR kan Vi då andra i människoskaran ge beröm iställer för att se ner på dessa människor som lyckas. Jag har varit med i olika intressen, hobbies på olika sätt, men det har alla en sak gemensamt och det är ifrågasättande, auktoritet och så mkt mera.

Man kan inte låta några lyckas på SITT vis, för man skall skolas hos just den person om det så gäller målning, medialitet, hunduppfödning, hundutställning, frisör och mkt mera.

Går man kvar hos en person och lyckas där så kan Du ge Dig den på att Du har berömmet hos denna person, men i motståndarlaget så är det giriga likt varulvar och vill se ner på just denna persons framgång.

Så VARFÖR kan vi inte se positivt istället att vi breddas inom olika sätt och det ger mer kunskap och att glädjas åt varandra istället för att förgöra varandra!

Att gråta är  inte bara en svaghet, det tyder också på styrka.
Styrka krävs för att låta sig känna och visa tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar