onsdag 23 november 2011

Hålla sinnet uppe :)

Jag har under ett antal dagar haft ont mellan skulderbladen och runt omkring sista revbenen på ryggen. Det känns som ett tryck.. som om det fanns ett betongblock på ryggens övre del.

Trycket finns där hela tiden på ryggen, men jag kan röra mig så att det vore någon kota som var i felläge eller muskler som är spända... Ja det vet jag hur det känns.... men detta är annorlunda...

Igår så var trycket jobbigt mot lungorna, men jag kan ta djupa andetag, så något fel på lungor eller skelett är det inte och jag har inga problem med att andas in eller ut.

Men tyngdkänslan tillsammans med en eldsvåda som brinner inombords och sveda.... kan få mig lätt ur balans ..... om jag inte fokuserar på lugnet och finna mitt Inre Sinne för lycka......

Ett tag när jag hade lagt mig.... fick jag nästan panikkänsla över situationen trots att jag kunde andas och hade inga problem med detta.

Fokus ... Fokus.... Fokus... tänkte jag i mitt stilla sinne....... Minuter var som en evighet.. jag provade olika liggställningar så jag fick kropp till ro och att jag kunde slappna av...

Till slut så fick jag till det och kroppen slappnade av och jag somnade :)

Idag finns detta fortfarande kvar i ryggen, dock betydligt mindre i styrka men den finns där och jag bestämde mig att inte låta mig Styras av skräcken av denna känsla som jag hade igår........

Så jag gjorde som så sonika idag att jag tog det lugnare, men rör på mig, vilar... sov 2 timmar... pysslar och donar i den takt jag klarar av och orkar.

Jag har bestämt mig och jag  fyller på med Glada, Positiva Känslor till Sinnet och gör sådant som jag mår bra av i den takt jag klarar :)

Jag kan antingen se Livet som Halvfullt eller Halvtomt.. beror på om hur jag vill se på saken.. Positivt eller Negativt. Det Negativa har jag redan varit i och vet hur detta Negativiteten ger mig tillbaka.......

Det vill jag aldrig mer leva med....

Jag vill vara Glad och Njuta av Livet till varje minut och sekund <3<3<3


Så jag önskar Er en fortsatt Underbar kväll




1 kommentar:

  1. Låter som en sträckning - sån har jag haft och det kom helt plötsligt utan förvarning och det gjorde så ont. Försvann sen lika plötsligt. Har haft det ett par tre gånger nu men länge sen sist (ta i trä). Men du är så härligt positiv just nu. Bra!

    Det är en skön känsla när man känner att man mentalt mår bättre. Må gott

    SvaraRadera