onsdag 1 juni 2011

1 juni............

Inte klokt vad tiden går fort och idag är det den 1 juni redan och snart slutar mitt barn i skolan, nästa vecka!
Jag vill hinna njuta av tiden när den blir varm och skön, men allt går så fort ;)
För varje vrå på tomten så funderar jag hela tiden och det kommer upp nya idéer hela tiden :))

En ny vrå som jag nyss upptäckte här hemma funderar jag på att göra ytterligare en uteplats av något slag, där kvällssolen ligger på sent på kvällen och där man kan njuta av tillvaron från solens sista strålar inför kvällen och natten!

Även vid berget så tänker jag fixa till en bänkliknande sort som man kan luta sin rygg mot berget och även detta på kvällskvisten när solen börjar gå ner :)

Så här uppe mot berget skall jag finna ut något som jag skall kunna sitta på utan att det skall vara en bänk för det har jag redan.

Detta är i stan, men jag vill också ha en pergola där klätterväxterna kan slingra sig upp längs stoplarna och att man kan sitta och bara njuta.

Här har vi dom nya blåbärsbuskarna som jag köpte 2st av, enligt råd och regler för att dom skall föröka sig bättre då :) Hoppas det blir några blåbär i år, men vi får se ;)

Idag blir det att njuta i denna stolen!!
Min kropp och hand behöver vila idag ifrån allt!

Det syns inte så bra, men jag har bränt mig rejält för några dagar sedan och jag var duktig med att kyla den brända huden, men efter var dag som kommer så har det blivit vattenblåsor som går sönder och sedan blir det sår och jag brände mig värst på lillfingret och insidan på ringfingret. Det är värre än vad jag fick fram med kameran, tyvärr och jag har svårt att röra dessa fingrar och dessutom som grädden på moset så är jag vänsterhänt............... alltså just denna handen förståss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar