måndag 13 juni 2011

Nya bilder i trädgården våran :)

Här kommer lite nyare bilder i vår trädgård :)

Anden har fått flyttat till rabatten istället för dammen.
Vår Aroniahäck frodas :)

Bergsrabatten som vi numera kallar den för, samt en del av växthuset
äppelträden, vinbärsbuske och havtornsbuskar.
Bergsrabatten på närmare håll:)
Grannens lupiner som har vuxit där i många år!!!
Våra nyplanterade hallonbuskar

De kommer att bli frukt på dessa nya jordgubbsplantor:)
Rosrabatten med en staty av vår Mallow och dessutom Mallow liggandes framför :)

Fy Farao, vad jag hatar bladlöss på rosorna!!!
Jag vet inte hur många gånger jag har försökt tagit kol på dessa men dom bara förökar sig och lever vidare :((

Liljebaggar har jag också fått som en explosion av, fast det skall sägas att vi inte har många liljor i vår trädgård!!!

Syrenbusken som har blommat färdigt för i år ;( 
men busken gör också som ett skydd vid sol!! Väldigt skönt!
Lillfingret har fortfarande sviter av min brännskada och jag är svullen mellan knogarna, men som inte syns så väldigt bra här på bild.
Men det känns kan jag lova!
Stenpartiet :)
Vildkaprifolen som doftar så himla gott just nu på kvällarna och på tidiga morgon ;))

1 kommentar:

  1. Du jobbar och står i ;-)
    Usch; Brännskada Vad har du gjort?
    Aloe vera blomma ska alla ha hemma!! Jag fick bort en brännskada på ett dygn av saften från denna underbara växt :-)
    Kramar

    SvaraRadera