söndag 12 juni 2011

Lite info

Här kommer lite info........
jag skriver här på denna bloggen mest om min trädgård och om det jag gillar att göra, för jag har en annan blogg där jag skriver om mera intima och självutlämnande saker och som är säkert super tråkigt att läsa för den som vill läsa om trädgårdar och vad man gör i ens egna trädgård m.m

Min trädgård är jätteviktig för mig, för att få mig må bättre, när kroppen strejkar som värst!
Jag skulle så gärna vilja plantera om............. Har fått av grannen en hel del blommor av olika sorter, men min kropp vill inte alls denna vecka överhuvudtaget!!!

I början av denna vecka så var jag så utslagen att jag somnade och sov middag, fast på förmiddagen. Det tog mig 4 dagar att bli någorlunda människa igen och jag blev väldigt orolig över mig och min kropp.

Så nu igår kändes det betydligt bättre igen och jag blev väldigt entusiastisk på nytt med min trädgård och tanken for genast upp i huvudet om att gå över till grannen och gräva upp det jag har "fått" för att sätta i min egna trädgård.

Men så insåg jag idag på nytt, att gör jag det så är även nästa vecka en dålig vecka för mig, så varför inte njuta av dagen istället och bara ta igen sig, så då gör jag detta idag och njuter av mitt växthus och ser hur det gror för fullt där och ute i trädgården idag!!!

Jag skall få en vit löjtnantshjärtebuske av en kompis när jag har orken att gräva upp den!

Jag önskar att jag hade kunnat gjort detta för länge sedan, men nu vill inte min kropp alls och busken, plantan mår bra där den är, så varför ha så himla bråttom, när man kan ta det lugnt :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar