tisdag 28 augusti 2012

Första frosten inatt

Kände av i kroppen igår kväll.... frös så, hade tupp skinn
och Inatt så kom frosten, troligen den första som jag vet.... frost så till den grad att jag blev tvungen att skrapa rutorna imorse innan jag åkte med bilen.

Känner en viss förtvivlan över mina majs som jag så tappert försöker få majskolvar på utomhus och nu när det har varit frost, lär det nog inte bli mer växande av detta. Solen värmer så härligt efter nattens frostkalla natt, men hjälper detta mån tro, för att få majsen att överleva?!

Växthuset har ingen värme i, ännu då jag hade trott att kylan skulle komma i slutet av september.
Så värme behövs nog numera i växthuset. Så mkt tid och energi som jag har odlat från frö, till plantor och så har sommaren varit här med mkt regn och mindre värme, vilket har gjort att det har blivit väldigt svårt att få något att växa vidare.

Nästan inga gurkor, fåtal tomater, ännu ingen melon, så det är nästan ingenting som växer, efter allt man har lagt ner och önskat sig få av sina grönsaker, men så är livet... livet har sin egna gång....

Kylan och frosten gillas varken av mig eller av grönsakerna, blommorna och buskarna!!!
Vi gillar värme, hög värme och sol!!!

Önskar jag bodde i varmare land, då min kropp trivs så mkt bättre av värmen.
Min kropp hatar kylan, hatar fukten och det flukturerande väderomslagen med kallt ena stunden till varmt andra stunden.

Nä, stadigt varmt och skönt är det bästa :)





Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar