lördag 21 januari 2012

Sjukt!

Visst är det sjukt system Vi lever i.....

Ringde här om dagen för att höra mig för.. till FK- Försäkringskassan
Jag ville kolla upp om jag fick sälja någon av mina fotografier.... i fall någon skulle vara intresserad.

Jag visade mina fotografier förra helgen i Norrköping på kursen, eftersom oftast så gör sig fotografier bättre i verkligheten än på bild. Jag fick verkligen beröm och jag kände stor glädje för att fortsätta visa upp mina fotografier jag tar.

Men så kom då frågan...i mitt huvud
Får jag sälja bilderna/fotografierna?

För att vara säker på min sak så var jag ärlig och ringde och frågade FK.

Jag får ta fotografier när jag orkar och kan, MEN om det skulle vara så att någon skulle vilja köpa en eller flera fotografier av mig... Så går inte detta!!!
Det räknas som Bisyssla/ Hobby  för att jag säljer dessa fotografier... även om det är okej att ta bilderna.

Man kunde prata med sin personlige handläggare på FK.... för det är den personlige handläggaren på FK som har det slutgiltiga beslutet om vad jag får och inte får gör och vad som anses vara rehabiliterande för mig och inte.

Nu skall det sägas att min personliga handläggare på FK som jag nu har bytt för 3:e ggn är inte så intresserad av mig för stunden.
Hon ringde upp mig när jag hade sökt henne slutet av december och vi pratade max 10-15minuter.
Hon var inte påläst om mig och min situation, dessutom sa hon att hon hade bråttom till möte så vi inte kunde prata så länge.

Jag insåg då att Vi behövde verkligen prata så jag fick ge upplysningar om allt... men då sa hon att hon inte hade tid med mig just nu eftersom jag inte var i akut läge för det fanns andra som behövde henne just nu.
Så hon upplyste mig om att vi kunde höras i maj när jag blir utförsäkrad och var det något jag ville så fick jag höra av mig????!!!!

Så någon kontakt med min personliga handläggare på FK lär det inte bli tal om förrän i maj eftersom hon har inte tid med mig, även om jag ville.

Så hade jag varit sjukpensionär så hade jag fått sälja tavlor eller jobbat upp till 40'000kr/år.
Nu är jag inte sjukpensionär och idagsläget är sådant förbjudet mer eller mindre.........

Dessutom så vill jag helst av allt få jobba och då med Healing och Medialitet samt fotografering och sälja fotografier samt måla....

Jag tror inte AF-Arbetsförmedlingen har sådana jobb till mig....... men det skall bli kul och se vad dom kommer fram till i maj när jag blir utförsäkrad.....
Min kapacitet är lika idag som för 3år sedan och senast i somras 2011 så gjorde man ju en grundlig arbetsförmågebedömning där man såg att jag inte klarade ens 2tim/ dag i 2 dagar.
Så idags läget så har jag ingen arbetsförmåga enligt AF o FK.

Jag som var så glad för att fotografera och få dela med mig av budskapen.....
Nu tappade jag gnistan för fotograferande när jag inte ens skulle kunna få dela med mig av mina fotografier... för eventuellt om någon skulle vara intresserad.

Så i det stora hela så har FK lyckats gjort mig sämre nu än tidigare! Dom tog av mig min glädje..........

Istället för att gråta o skrika som inte leder till någon ting.........

Så gör jag det som känns bra *bara* för mig. För trots allt vill jag ju må bra och min högsta önskan är ju att kunna få jobba och det kämpar jag för varje dag med.............

Så finns det dom som tror att jag *bara* är hemma och tillgänglig.... som om jag vore en latmask... som om jag vore en lyxhustru som finns tillgänglig för omgivningen....

Nu skall dessa människor veta att så är det inte alls.........
Om dom visste hur illa dom skadar mig när dom säger så........

Det finns nog inte någon på denna jord som vill jobba mer än jag...
Saknaden av arbetskamrater
Saknaden av pengar och friheten att göra vad jag vill utan tillåtelse av läkare, FK o AF

Jag skulle verkligen vilja göra allt för att få bli frisk, utan smärta och friheten till att göra vad jag vill utan att fråga någon!!!!

Saken gör ju inte det hela bättre när det blir käppar i hjulet, massa stopp på vägen....
När jag vill och försöker hela tiden att må bra och jag är av naturen glad och lycklig....
då tror inte folk att man är sjuk med smärta när man ser fräsch ut och är glad och trevlig.....

Fick jag önska mig något här på jorden så var det mer förståelse mellan människor för andra människor!!!
Mer empati!!!

Önskar Er en skön lördag och en trevlig söndag





Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar