fredag 27 januari 2012

Fröer som jag har nu hemma

Så har jag nu hemma en del av det jag har köpt som Fröer :)

Jag har köpt Kalebass som jag skall odla för första gången till föremål framöver :)
Andra fröer är:
Röd solhatt- Echinacea Dreamcoat (skall sås någon gång i februari-april)
Doftklint- Sweet Sultan Mixed (skall sås någon gång i mars-början av maj)
Kardinallobelia "Queen Viktoria"- Lobelia fulgens (skall sås någon gång i februari-mars)
Pelargon "Maverick Qicksilver F1"- Pelargonium x hortorum (skall sås någon gång i januari-mars)
Höstvädd "Border Mix"- Scabious caucasica (skall sås någon gång i februari-april)
Lavendel "Hidcote Blue Strain" (skall sås någon gång i februari-juni)
Bergamot/ Temynta  "Panorama Mixed"  (skall sås någon gång i februari-maj)
Rysk Marton "Blue Hobbit"- Erygium planum (skall sås någon gång i januari-mars)
Salvia "Rose Rhapsody"- Salvia pratensis (skall sås någon gång i februari-mars)
Jättevallmo "Royal Wedding"- Papaver orientale (skall sås någon gång i februari-april)
Zinnia "Whirlygig Improved Mix" (skall sås någon gång i mars-april)

samt två st Bonus fröpåsar som blev... Mariaklocka "Cup & Sauser Mix" (skall sås någon gång i april)
Vallmo "Shirley Single Mixed" (skall sås någon gång direkt på marken utomhus mars-maj)

Sedan har jag ju mina egna fröer som jag tagit från mina tidigare sådder...........
så som gurka, tomater, kapkrusbär och meloner :)






Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar