torsdag 26 januari 2012

Fler Fröinköp på nätet :)

Så fann jag ytterligare ännu en Fröbutik på nätet Fröer.nu
Skall in och titta där också :)

Beställde faktiskt idag igen.... lite fröer inför kommande odling!!

I somras som var så odlade jag också för första gången Kap krusbär, vilket jag aldrig hade gjort. Köpte en planta på Landqvist Handelsträdgård .... Dom är Underbara.. finns på FB, får även deras Nyponet- Nyhetsbrev hem och dom svarar fort och ärligt på allt!!! Sådant gillar jag när man nu sitter här och funderar över hur man vill ha det i trädgården och vad man vill odla fram :)

När Kap krusbären började trilla av från min planta i somras 2011... så blev jag först ledsen och trodde att det var något fel.. tills jag upptäckte att bären var då mogna som äpplen :))

Ja ja.. något lär man sig alltid..... hela tiden....

Här ser man Kapkrusbärs busken till vänster och den lilla stråt i krukan till höger blev majskolven sedan som Ni läst om nedan :)
Kapkrusbären hänger så här och mognar likt ett äpple :)
Här ser man på närmare håll ett kapkrusbär och dess hölje samt en blomma som har blommat färdigt!

Här är Kap krusbären mogna vilket syns på färgen av det gula, men också att ytterhöljet som har torkat och blivit nästan som papp.. knastrigt!

Här ser man dom sista kapkrusbären.. Vissa lyser igenom med grönt och dom är inte mogna ännu...
Andra är gula och lyser igenom papphöljet och är ätbara!

Tänk vad jag har lärt mig!!!





Glitter Graphics

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är!!!
    Och smarriga ser de ut att vara :-)
    Själv har jag ingenstans att odla längre. Balkongen är för liten :-)
    Kram och hoppas du har det fint <3

    SvaraRadera