måndag 7 maj 2012

Tider för att vara ute...

Som sagt så när det är soligt och fint ute, ja då är jag också ute :)

Stackars gräslöken som började att grönska den 1 april i år och har alltså stått i denna hink/burk i över 1 år och det fungerar.
Det vissna gräslöken från förra året är det beiga.
Den 11 april tittade jag över min egna upp odlade syrénhäck som jag har fixat själv.
En del av kvistarna som jag har tagit som rotskott av vår gamla Syrénbuske förra våren och grävde ner har klarat sig, andra har dött, så jag får gräva upp nya skott och gräva ner här på nytt, för i hopp om att få en frodig häck som doftar ljuvligt gott!!

Pallkragarna har i botten en Fiberduk därefter kommer jorden på och det som skall växa där i som sist i lådan.
Så nu så har det kommit upp två nya pallkragar för endast Jordgubbsodling!
Den lådan som är närmast på bild till höger är en sandlåda som ingen använde så vi tog den och gjorde om för Jordgubbsplantorna förra året 2011 och det har vuxit till sig ordentligt.
Efter att ha rensat upp och delat på ett antal Jordgubbsplantor så blev det väldigt många plantor som skulle sättas i lådorna.
Den 29 april så hade vi rensat, delat och förbättra jorden m.m för Jordgubbsodlingarna :)



Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar