tisdag 24 maj 2011

Häck eller Vad?

Jag vill ha en häck som skall vara som en inramning av vår södra del om växthuset mot grannens tomt. Det är okej för grannen också och där finns även ett staket, men jag vill göra det extra ombonat och hemtrevligt på vår yta runt och omkring växthuset och då vill jag gärna ha en häck som är lättodlad och frodig. Gärna billig att köpa :))

Önskan är också vissa sorter finns i häck och i buskform och min idé är att inte behöva klippa och fixa med häcken, men ha den som en skön inramning mot grannens hus.

Jag har varit inne på Häggmispel, men har nu även halkat in på kanske Fläderhäck?

På ett ställe av tomten har vi Aroniahäck och det har ständigt och jämnt vuxit frodigt och bra, medan Ligusterhäcken som det sas om att den var som ogräs och väckte hejdlöst, har vuxit i snigelfart och är inte alls så frodig och bra som Aronian.

Kan Ni ge mig några tips och idéer och berätta om hur Ni har gjort på Er tomt?

Det är längst till vänster vid staketet som jag vill sätta upp en häck som Ni förstår, för att mysa runt växthuset mera. Det brunaktiga huset är grannens.

1 kommentar:

  1. Avenbok blir ju väldigt tät. Själv är jag även förtjust i syréner. Tänk att sitta och mysa i en syrénberså när blommorna är som vackrast!
    Kram till dej, min vän! <3

    SvaraRadera