torsdag 26 januari 2012

Längtar så....

Har beställt och sitter ändå och tittar på Fröer...
Det finns massor finit att se och beställa.........
Mmmmmm..........Impecta Fröhandel och Jennys Frön och Sånt samt Odla.nu Handla On-line

Jag har köpt fröer som blommor mestadels ännu och så har jag sparat fröer från mina odlingar tidigare också som jag brukar odla fram snart :)

När jag odlar tänker jag mycket och ofta på Fjärilarnas och Humlornas förökning så att Jordens mångfald blir fler.....
Jag och min man ger fåglarna mat över vintern för att dom skall föröka sig och klara sig bra, samt min äldre dotter och min man som gjorde i höstas fågelholkar för också att det skulle bli fler fåglar.

Såg igår två ekorrar vid fågelbordet och jag blev lite förvånad, eftersom dom brukar aldrig vara där!
Först kom en ekorre som jag tror var hane.. stor och rejäl och sedan kom en mindre som såg ut som en hona.... men sedan slogs dom om reviret eller maten... men det var inte så allvarligt slagsmål.

Så tillbaka till odlingen och min trädgård som skall få mera form i vår och i sommar.... Ojj, vad jag längtar!!!

Här i mitt växthus och andningshål.......

Så har jag förra året 2011...
odlat..
Körsbärstomater i dubbla rader
Körsbärstomater på buske
Paprika.. som inte gick så bra Tack vare att det blev peppar av dessa...
fast jag köpte Paprika på påsen så blev det en ohygglig hetta
Slanggurka
Minigurka
Meloner
Vindruvor
och sist men inte minst
Majskolv... som jag aldrig hade odlat förut
Denna lilla fjutt förstod jag inte då.. om det skulle bli något av...
men den som väntar på något gott....
Så började jag se en skymt av liknelsen till Majskolv.. :))
Gissa om vi åt den med andakt!!!

Så nu vet jag hur jag skall göra till kommande sommar :)









Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar