fredag 3 december 2010

Meditation

Att Meditera har sin konst och tar tid och lära sig, men som att cykla och gå så lär man sig med tiden och då sitter det där!

Jag har lärt mig fel om att andas genom mitt liv tror jag, för jag har inte fundera på hur jag andas??!!

Man andas in genom näsan med munnen stängd och ökar magens bukomfång som att få fylla hela magen med syre och när du andas ut så låter du magen sjunka inåt och pressa ur din luft från kroppen likt man gör när man tvinnar ur en trasa från vatten.

Alla vet att vi mår bra av syre och dåligt att koldioxid, men vad vi inte tänker på är att om vi andas in så fyller vi med positiv energi och andas ut koldioxiden som är den negativa energin.

Jag har börjat nu rejält med att meditera genom att ligga på sängen, helt avslappnad och då fokusera på andningen. Ibland glömmer jag bort mig så då måste jag lägga handen på magen.

Nu så brukar jag meditera efter frukosten när jag sitter själv vid köksbordet och har levande ljus omkring mig. Sedan så gjorde jag idag även ute i skogen för första gången också och så testade jag när jag gick, men det var svårare.

Sedan brukar jag numera ta för vana att meditera så somnar jag avlappnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar