fredag 12 november 2010

Här skall övas :))

Jag läser med stort intresse över allt som har med hjälpande och helande att göra. Det låter intressant och jag som tror på andra sidan och att det finns själar, änglar eller/och väsen på något sätt som vill hjälpa till oss och mig i vår vardag.

Jag vill prova på och lära mig för att öva in och kanske kunna se och känna mer med tarot korten, det är väl som att lära sig cykla, det är jättesvårt i början och få ihop allt, men när man väl få grepp om det så är det vingligt i början för att seanre så går det lättare och lättare för att sedan så sitter det i ryggraden!

Jag känner att jag vill testa allt och läsa allt för att skapa mig en egen värdering om vad jag tycker och inte tycker är bra, för om jag inte provar hur skall jag då kunna veta!

Men på något sätt så känns det som att komma hem när jag läser om dessa bloggar och hemsidor.

Jag var ca 12 år gammal första gången jag fick en sådan känning. Jag gick till min mamma och frågade om min moster skulle komma på besök denna dagen kl.16.00? Nä hä, sa min mamma, hon hade inte hört något om detta och inte trodde hon på det heller för dom hade inte så bra relation mellan varandra.

Precis kl.16.00 kom min moster den dagen och jag var glad över att jag hade rätt, inte tänkte jag på något annat, mer än att jag hade rätt, men min mamma bara fnös åt mig och sa att det var ren lyckträff.

Efter den dagen så slutade jag att tro på det jag kände och när jag någon gång tillät mig känna något så höll jag det inom mig för "Vem skulle tro på mig"

Nu har jag köpt böcker också för jag vill fördjupa mig inom områdena som Kinesiologi, Akupunktur, Tarot och Healing och mycket mera om vad som gör vad och om jag kan göra något åt detta på min egna kropp.

Stackars familj som kommer att bli terroriserad av mig och mina övrningar framöver när jag lärt mig mera *skratt* men det dröjer tills dess.

Jag tror faktiskt att någon skyddsängel har visat mig vägen för vad jag nu är ämnad för efter allt mitt vårdande inom somatiska vården, jag har ändrat bana bara och skall lära mig vägen elelr stigen krokiga väg tills jag kan varje sten, grop och kurva.

När jag har läst och tränat och testat på mina nära och kära så kan jag utvärdera om jag tycker det var så himla bra eler bara strunt som jag trodde var bra, men som jag misslyckades med helt och hållet.

Men om det är så att jag misslyckas och det inte alls blir bra, så är jag trots allt lite mera kunnig inom området genom att läst böckerna och fått prova mig fram:))

Önskar Er en Trevlig Helg!!!

3 kommentarer:

  1. Hejsan! har du läst några böcker av Sylvia Brown än? Om inte så tror jag att det hade varit något för dej! Kramis!!

    SvaraRadera
  2. Bra, detta kanske är din grej:)
    Jag är mycket intresserad av detta också.

    Och du, jag fick gåshund av amazing grace in cherokee. Jättefint!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  3. Önskar dej en trevlig helg!

    Kramis

    SvaraRadera